کد خبر: تونس-هرگونه-عادی‌سازی-روابط-با-رژیم-ص
۳ دی ۱۳۹۹، ۷:۳۲
تونس هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را رد کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از العالم،وزارت خارجه تونس روز سه‌شنبه گمانه‌زنی‌ها درباره عادی سازی روابط این کشور آفریقایی با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

در بیانیه وزارت خارجه تونس آمده است: «تمام شایعاتی که اعلام می‌شود تونس درصدد عادی سازی روابط با اسرائیل بوده عاری از صحت بوده و موضع تونس با تغییرات بین‌المللی تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت.»

وزارت خارجه تونس افزود که ادعاها درباره عادی سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی با موضع رسمی تونس در دفاع از آرمان فلسطین و حقوق ملت این کشور در تضاد است.

وزارت خارجه تونس تاکید کرد که صلح عادلانه، دائم و فراگیر در منطقه بدون اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی درباره حقوق ملت فلسطین در بازیابی سرزمین‌های غصب شده و ایجاد کشور مستقل آن حاصل نخواهد شد.

وزارت خارجه تونس اضافه کرد که موضع دولت این کشور در قبال فلسطین ناشی از اراده ملت تونس است که حقوق قانونی ملت فلسطین که نهادهای بین‌المللی و قعطنامه‌ های سازمان ملل آن را تضمین کرده، مورد تایید قرار می ‌دهد.

مغرب بعد از اردن، مصر، امارات، بحرین و سودان، ششمین کشور عربی است که با رژیم صهیونیستی روابط خود را عادی ‌سازی می‌کند. امارات، بحرین و سودان طی ماه ‌های گذشته با وساطت آمریکا با رژیم اسرائیل روابط خود را عادی ‌سازی کرده‌اند.

دو هفته قبل بود که «دونالد ترامپ» رئیس ‌جمهور آمریکا در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت که مغرب برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل اعلام آمادگی کرده است. پس از اعلام توافق سازش مغرب با رژیم صهیونیستی، پادشاه مغرب برای توجیه خیانت خود به مسئله فلسطین با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تلفنی گفت‌وگو کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha