کد خبر: جایگاه-مهم-سازمان-قضایی-نیروهای-مسلح-د
۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۳۷
جایگاه مهم سازمان قضایی نیروهای مسلح در تأمین امنیت مرزهای کشور

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح،رسول صبحدل دادستان نظامی استان آذربایجان غربی در جریان بازدید از هنگ مرزی پیرانشهر با تشریح شرايط امنیتی منطقه گفت: سرویس های جاسوسی بیگانه در محدوده مرزی مستقرند و قاچاق سلاح و مهمات و کالا و حضور گروهک های معاند باعث شده تا این منطقه استعداد بالقوه ای برای وقوع انواع تهدیدات را در خود داشته باشد.

وی افزود: اما خوشبختانه در نتیجه اقدامات خوب سازمان قضایی نیروهای مسلح و همراهی و هماهنگی فرماندهان یگان ها، شاهد آرامش خوبی در نیروهای مسلح هستیم.

در این بازدید که دادستان عمومی و انقلاب پیرانشهر نیز حضور داشت، این مقام قضایی امنیت حاکم در کشور را مرهون ثبات امنیت در محدوده مرزی کشور دانست و افزود: در حوزه مطالعات اجتماعی، امنیت درون و عمق کشورها ناشی از امنیت موجود در نوار مرزی است و با عنایت به اینکه تمام محدوده مرزی استان دارای وضعیت عملیاتی است برای رسیدن به امنیت پایدار، نیروهای مسلح مستقر در منطقه تلاش مضاعفی را انجام مي دهند.

دادستان نظامی استان آذربایجان غربی جایگاه و سهم سازمان قضایی نیروهای مسلح در تأمین امنیت موجود در مرزهای کشور را مهم توصیف کرد و اظهار داشت: برنامه های مدون پیشگیری از وقوع جرم، آموزش های حقوقی و قضایی و تعامل سازنده و هدفمند سازمان قضایی نیروهای مسلح با یگان ها باعث اقتدار و صلابت فرماندهی و صیانت از نظامیان شده است.

وی افزود: قانون‌مندی، شهروندمداری و رعایت آزادی های مشروع که از آثار اقدامات سازمان قضایی نیروهای مسلح است، موجب ارتقاء مشروعیت و جایگاه مردمی نیروهای مسلح شده است.

این مقام قضایی لازمه پیشگیری از وقوع جرم را عقیم ساختن بسترهای وقوع جرم دانست و گفت: فرماندهان، روسای حفاظت اطلاعات، بازرسی و عقیدتی سیاسی وظیفه دارند بسترهای وقوع جرم را در حوزه مأموریتی خود شناسایی نموده و پیش بینی لازم را برای پیشگیری از وقوع جرم داشته باشند و اگر جرمی واقع می شود، علل وقوع آن را استخراج و با انجام آسیب شناسی کاری کنند که در آینده امکان بروز چنین آسیب هایی وجود نداشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha