کد خبر: جمع-آوری-بیش-از-١١۶میلیارد-تومان-کمک-نق
۱۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۳۴
جمع آوری بیش از ١١۶میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی در ایام شیوع کرونا

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، محمد نصیری رئیس سازمان داوطلبان، در مراسم تقدیر از خیریه ها و تشکل های مردم نهاد همکار با جمعیت هلال احمر که صبح امروز ١٠اسفندماه در سازمان داوطلبان برگزار شد، گفت: اگر در حال حاضر کشور در شرایط قابل قبولی در زمینه بیماری کرونا است شاید دلیل اصلی آن مداخله اجتماعی افراد خیری است که در این زمینه فعالیت کردند.

وی درباره اقداماتی که جمعیت هلال احمر با مشارکت تشکل های مردم نهاد انجام داده است، افزود: توزیع اقلام بهداشتی، تولید مواد ضدعفونی و اقلام حفاظت فردی، تامین تجهیزات حفاظت فردی کادر درمان، آموزش عمومی نکات بهداشتی، برپایی نقاهتگاه بیماران، تجهیز بانک امانات پزشکی و ... در زمینه‌ مقابله با کرونا از جمله موضوعاتی است که سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر توانسته با کمک خیرین و موسسات مردم نهاد به آنها بپردازد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه در یک سال گذشته با مشارکت خیرین موفق شدیم ٢بار به اهالی محله هرندی خدمات لازم را ارائه دهیم، تاکید کرد: جمعیت هلال احمر در یک سال اخیر برای ۴٣موسسه خیریه و تشکل مردم نهاد مجوز جمع آوری کمک های مردمی صادر کرد.

١١۶میلیارد تومان کمک ها نقدی و غیرنقدی جمع آوری شد

وی درباره میزان کمک‌های مردمی نقدی و غیر نقدی در ایام شیوع کرونا در کشور،گفت: در مجموع ١١۶میلیارد تومان کمک ها نقدی و غیرنقدی جمع آوری شد که از این میزان ۵٧ میلیارد و ۴۴٨میلیون تومان کمک نقدی و ۵٨ میلیارد و ۶٨٨میلیون تومان کمک های غیرنقدی بوده است.

نصیری با بیان اینکه در ایام کرونا ٢٧موسسه خیریه به صورت ویژه برای تامین تجهیزات بیمارستان ها اقدام کردند، اظهارداشت: هرکدام از این موسسات خیریه و تشکل های مردم نهاد به عنوان معین یک بیمارستان اقلام مورد نیاز را تهیه کردند و هماهنگی های لازم برای تحقق این مهم از سوی جمعیت هلال احمر انجام شد.

وی درباره ارائه آموزش های لازم در زمینه مداخله در بحران،امداد و کمک های اولیه و ... به اعضای تشکل های مردم نهاد گفت:این آموزش ها در سال آتی به صورت رایگان به همه اعضای تشکل های مردم نهاد و خیریه ارائه می شود.

اسکان بیماران نیازمند در تهران رایگان است

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر با اشاره به اینکه در حال حاضر اسکان بیماران نیازمند که برای درمان باید در تهران حضور پیدا کنند، به صورت رایگان انجام می شود بیان کرد: با تفاهم نامه ای که با شرکت علی بابا منعقد کردیم مقرر شده تا از این به بعد ایاب ذهاب بیماران نیازمند هم به صورت رایگان انجام شود.

۶۰۰ دستگاه اکسیژن ساز با کمک خیرین تهیه شده است

وی با بیان اینکه با مشارکت خیرین اقلام مورد نیاز بیماران مبتلا به کرونا در بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر تامین شده است، خاطر نشان کرد:در بانک امانات پزشکی هلال‌احمر تاکنون ۴۵۰۰ کپسول اکسیژن و ۶۰۰ دستگاه اکسیژن ساز با کمک خیرین تهیه شده است.

به گفته وی، ۵۸ ونتیلاتور بیمارستانی هم از سوی خیرین تهیه شده و در مجموع ۱۰۰ ونتیلاتور  توسط هلال احمر به وزارت بهداشت اهدا شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha