کد خبر: داروی-رمدسیویر-برای-بیماران-کلیوی-تجو
۲۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۸:۲۸
داروی رمدسیویر برای بیماران کلیوی تجویز نمی‌شود

دکتر سارا افضل‌زاده فوق تخصص بیماری‌های عفونی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه داروی رمدسیویر می‌تواند بیماری کووید 19 را به طور صد در صدی درمان کند، اظهار داشت: این دارو هنوز به عنوان داروی قطعی کرونا تایید نشده است.

وی افزود: در برخی موارد و در زمان شروع زودرس بیماری، اگر مریض بدحال نباشد و به مرحله آی سی یو نرسیده باشد، داروی رمدسیویر تا حدودی می‌تواند برای درمان کمک کننده باشد.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی گفت: در حال حاضر تنها دارویی که در دسترسمان قرار دارد همین داروی رمدسیویر است که تا حدودی می‌تواند برای درمان بیمارانی که وضعیت بدی ندارند، مفید باشد.

دکتر افضل زاده ادامه داد: این دارو در مراحل اولیه فاز ویروسی برای بیمارها تجویز می شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیماری به داروی رمدسیویر حساسیتی نداشته است، افزود: این دارو برای برخی بیماران عوارضی به دنبال داشته است؛ بیمارانی که مشکلات کلیوی و یا افزایش آنزیم کبد داشته باشند، این دارو برای آنها محدودیت هایی به دنبال دارد.

 فوق تخصص بیماری‌های عفونی تاکید کرد: داروی رمدسیویر برای همه به خصوص بیمارانی که دیالیز می شوند و یا نارسایی های کلیوی دارند قابل تجویز نیست.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha