کد خبر: در-بحث-درمان-ناباروری،-فرآیند-محور-شده
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۰:۳۰

مشاور وزیر بهداشت در امور بیمارستان های خصوصی گفت: در بحث درمان ناباروری، فرآیند محور شده ایم؛ در حالی که باید به دنبال جذب سرمایه بود

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری سلامت، دکتر محمدرضا نوروزی مشاور وزیر بهداشت در امور بیمارستان های خصوصی گفت: امروزه درمان ناباروری در دنیا گسترش یافته و از مسیر برگزاری کنگره های علمی می توان با پیشرفت های نوین علمی آشنا شد.
نوروزی در آیین افتتاح نخستین کنگره بین الملل علوم سلامت باروری و دومین کنگره بین المللی تولیدمثل اظهار داشت: بر اساس آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت، ۱.۷ میلیون زوج نابارور در کشور هستند که ۳۵ درصد این افراد به خدمات درمانی پیشرفته نیاز دارند؛ در حالی که ۳۳ درصد این خدمات در سطح کشور انجام می شود.
وی یادآور شد: به ازای هر خانم، ۱.۲ زایمان در کشور وجود دارد که پیش بینی می شود رشد جمعیت کشور در فاصله سال های ۲۰-۱۴۱۵ به صفر برسد.
نوروزی متذکر شد: طی ۲۰ سال آینده با سالخوردگی مواجه هستیم.
وی خاطرنشان کرد: طبق اسناد بالادستی نظام، در سال ۲۰۰۰ تمام افراد بایستی از خدمات درمان ناباروری بهره مند شوند. در حال حاضر ۳۶ هزار سیکل باروری در کشور انجام می شود که اگر بتوانیم این رقم را به ۴۵ هزار سیکل افزایشمی دهیم، تنها ۵۰ درصد نیازها تامین می شود.
مشاور وزیر بهداشت با اشاره به وجود ۶۰ مرکز درمان ناباروری در کشور متذکر شد: انتخاب مرکز درمانی از سوی زوج انجام می شود و عمده مراجعات به مراکز خصوصی است، اما هنوز از ظرفیت های این مراکز درمانی به طور کامل استفاده نمی شود.
نوروزی گفت: در بحث درمان ناباروری، فرآیند محور شده ایم و هنوز تلاش جدی برای کاهش بار مسولیتی دولت صورت نگرفته است.
وی تاکید کرد: آموزش یک وظیفه حاکمیتی است، اما در حوزه درمان باید به دنبال جذب سرمایه بود.
کدخبرنگار41020

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha