کد خبر: در-شرایط-غیر-پیک-کرونا-محدودیتی-برای-حض
۲۰ آذر ۱۴۰۰، ۹:۲۸

سرپرست مدیریت گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در شرایط غیر پیک محدودیتی برای حضور گردشگران و زائران سلامت در شهر مشهد وجود ندارد و از ابتدای آبان ماه نیز با برداشته شدن ویزای هوایی کشور عراق امکان مراجعه بیشتر بیماران خارجی فراهم شده است.

جواد خوش شکن  در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،با اشاره به اینکه بیشتر گردشگران سلامت را بیماران کشورهای عراقی و افغانستانی تشکیل می دهند، خاطر نشان کرد: بیمارستانهای  طالقانی، اکبر، قائم (عج) و امام رضا (ع )از جمله بیمارستانهای دولتی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی هستند که مجوز پذیرش بیماران خارجی را دارند.

وی عنوان کرد: در شراط غیر پیک محدودیتی به لحاظ پذیرش بیماران خارجی وجود ندارد اما در دوران پیک منفی بودن تست پی سی ار بیمار و همراه قبل ورود به کشور الزامیست و مراقبت از بیمار برای جلوگیری از شیوع بیماری توسط بیماران خارجی انجام می شود.

خوش شکن با بیان اینکه خدمات درمانی که در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بیماران گردشگر سلامت داده می شود جزو تخصصی ترین و به روز ترین خدمات درمانی است،عنوان کرد: علاوه براین تعرفه پرداختی خدمات نیز نسبت به برخی کشورهای همرده، تعرفه ارزان قیمتی است .

وی ابراز کرد: بخشی از هزینه هایی که گردشگران سلامت پرداخت می کنند غیر واقعی است که با تدابیر جدید جلوی برخی سودجویی های افراد غیر دانشگاهی از این بیماران گرفته می شود.

خوش شکن یادآور شد: 10 بیمارستان غیر دولتی نیز مجوز پذیرش گردشگر سلامت را دارند که باید طبق تعرفه های تعیین شده از بیماران هزینه دریافت کنند.

گفتگو:سید حمید رضا ریاض

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha