کد خبر: در-شرایط-کرونا-هیچ-دانش-آموزی-نباید-از-ت
۱۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۸:۱۹

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمد صادق معتمدیان در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با قدردانی از اقدامات ستاد در دهه اول محرم اظهار داشت: با برنامه ‌ریزی و نظارت هایی که صورت گرفته و با همکاری دستگاه‌های اجرایی، عزاداران، مداحان، خطبا، علما و مردم فرهنگ مدار استان خراسان جنوبی، مراسم عزاداری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد و دشمنانی که به دنبال دوقطبی سازی و تقابل دین و مذهب در برابر سلامت بودند، ناکام ماندند.

وی افزود: از ادارات کل تبلیغات اسلامی و صدا و سیما، نیروهای امنیتی و انتظامی نیز سپاسگزاریم که با اطلاع رسانی و برنامه ریزی، نظم خاصی به جلسات عزاداری سیدالشهدا (علیه السلام) بخشیدند و امیدواریم این نظارت و برنامه ریزی ها، تا پایان ماه صفر ادامه یابد.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس، تصریح کرد: خوشبختانه با تصمیمات ستاد ملی کرونا، شاهد بازگشایی مدارس هستیم و باید با حمایت همه دستگاه‌های اجرایی از مجموعه آموزش و پرورش، دغدغه ها را به حداقل برسانیم.

معتمدیان ادامه داد: مدارس کمتر از پنجاه دانش آموز که عمدتاً روستایی هستند، به صورت حضوری در زمان ۳۵ دقیقه ای برای هر کلاس و مطابق دستورالعمل های ابلاغی فعالیت می کنند و سایر مدارس نیز به صورت زوج و فرد طی دو روز در هفته از ساعت هفت و نیم الی ده و نیم صبح، دایر هستند و یک روز هفته نیز در اختیار شورای مدرسه است.

استاندار افزود: ورود و خروج دانش آموزان شناور است و به گونه‌ای تدوین شده تا رفت و آمد دانش آموزان مورد نظارت قرار گیرد.

معتمدیان با اشاره به پوشش ۹۵ درصدی دیجیتال در استان یادآور شد: با همت جهادی، تعداد ایستگاه های دیجیتال در هفته دولت امسال به ۱۳۰ مورد رسید که ۵۵ ایستگاه آن از ابتدای سال تاکنون افتتاح شده و امیدواریم با حمایت سازمان صدا و سیما، طی هفته های آتی به میانگین کشوری ۹۶ درصد برسیم.

وی افزود: با توسعه ایستگاه های دیجیتال، دانش آموزان در مناطق محروم استان نیز می‌توانند از برنامه‌های آموزشی بهره‌مند شوند و با پیگیری های صورت گرفته، طی دو ماه آینده پوشش اینترنت در استان ارتقاء می یابد تا استفاده از شبکه آموزشی شاد تسهیل گردد.

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: هیچ دانش آموزی در شرایط کرونایی نباید از تحصیل باز بماند و حتی در مناطقی که آموزش حضوری و مجازی مقدور نباشد، بسته های آموزشی در قالب کتاب، فلش، سی دی و... پیش بینی شده که در اختیار دانش آموزان عزیز قرار خواهد گرفت.

معتمدیان گفت: آموزش و پرورش باید با همکاری سایر نهادها در راستای رفع دغدغه مردم به ویژه در مناطق و مدارس پرجمعیت تلاش نماید.

وی افزود: تصمیمات در خصوص تعطیلی و محدودیت فعالیت مدارس به صورت ملی است، بنابراین همه فرمانداران و مدیران باید مجری مصوبات و دستورالعمل های ابلاغی باشند.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی تاکنون مطلوب بوده و باید با قوت بیشتری از طریق صدا و سیما، مطبوعات، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دنبال شود.

شایان ذکر است: در ابتدای جلسه، مدیران استانی و اعضای ستاد کرونا، تدابیر اتخاذ شده در ماه محرم و ایام بازگشایی مدارس را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha