کد خبر: دستفروشی-در-مترو-می‌تواند-دلیلی-بر-اف
۲۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۱۶
دستفروشی در مترو می‌تواند دلیلی بر افزایش ویروس کرونا باشد

محمدجواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری خبرگزاری سلامت با اشاره به موضوع ساماندهی دستفروشان مترو با توجه به شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: قطعا مشکلاتی که در خصوص حضور تعداد زیادی دستفروش در فضای مترو تهران گزارش می شود یک مغیارت جدی و آشکاری با فضای خدمت دهی به مسافران دارد.

وی به جولان دستفروشان در این دوران کرونایی اشاره کرد و گفت: یکی از موارد مهم این است که حضور صدها دستفروش در زمان طولانی و در فضای بسته مترو و ارتباط آنها با مسافران می‌تواند باعث شیوع گسترش ویروس کرونا شود به همین مسوولان مترو باید تلاش کنند که مدت توقف مترو در ایستگاه‌ها به حداقل برسد.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران اضافه کرد: دستفروشان خود می‌توانند دلیلی بر زیاد شدن مدت زمان توقف قطارها در مترو باشند و طبیعتا همین توقف می‌تواند زمینه افزایش انتقال ویروس در این محیط بسته را فراهم کند.

حق شناس تصریح کرد: از موضع بحث مقابله با ویروس کرونا موضوع دستفروشی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و امیدوارم مدیریت شهری نسبت به ساماندهی این معضل به طور جدی اقدام کند و به این مسئله نگاه انتقادگرایانه مبتنی بر قانون داشته باشد.

وی با بیان اینکه موضوع دستفروشی در مترو یک معضل بسیار جدی و ملموس است، گفت: جا دارد مدیریت شهری نسبت به این معضل و مسئله واکنش درست و قانومندی داشته باشد و آن را در دستور کار خود قرار دهد.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: وجود صدها دستفروش در حوزه‌های گوناگون و ایستگاه‌ها و واگن‌های مترو آسایش لازم را از مسافران مترو سلب می‌کند و با ویژگی خدمات دهی مترو هم هیچ همخوانی ندارد.

حق شناس تاکید کرد: امیدوارم رویکردی که اخیرا و به طور جدی از سوی مدیریت شهری و شورای شهر پیگیری می‌شود بتواند همچنان در دستور کار سیستم بهره‌برداری مترو قرار گیرد تا اینگونه شاهد برطرف شدن این مشکل و معضل هم باشیم.

گفت و گو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha