کد خبر: دست-دولتمردان-در-تخلفات-خودروسازان-شو
۲۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۰۶
دست دولتمردان در تخلفات خودروسازان/ شورای رقابت حق تصمیم گیری درباره قیمت خودرو را ندارد

محمد حسن آصفری، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت؛ درباره تخلفات صنعت خودروسازی کشور بویژه در دو گروه خودروسازی سایپا و ایرانخودرو اظهار کرد: صنعت خودروسازی کشور دارای تخلفات زیادی است و تنها شامل تولید خودروی خارج شده از خط تولید نیست.

وی ادامه داد: خودروسازی امروز نیاز به بررسی و تحقیق و تفحص جدی دارد و حتما مجلس باید در بحث خودروسازی ورود کند، انحصاری بودن این صنعت و قرار گرفتن آن در اختیار جریانات خاص، قیمت های بی رویه ای خودروسازها اعلام می کنند و هیچ توجیح اقتصادی ندارد، امکاناتی که خودرو باید داشته باشد و ندارد، استفاده از قطعات غیراستاندارد و ... همه موضوعاتی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

آصفری با تاکید بر اینکه باید نسبت به بررسی خودروسازی در ایران بررسی جدی صورت بگیرد، افزود: امروز شواهدی وجود دارد که نشان می دهد دست دولتمردان در پشت پرده بسیاری از تخلفات وجود دارد و با چراغ سبز آنها است که تولید خودروی از سیستم خارج شده انجام می شود و افزایش قیمت صورت می گیرد.

این نماینده مجلس درباره اینکه چرا شورای رقابت به خودروسازان اجازه داده هر سه ماه برای افزایش قیمت اقدام کنند، تصریح کرد: چه کسی به شورای رقابت اجازه داده که چنین تصمیمی را بگیرد؟ اصلا جایگاه قانونی شورای رقابت کجاست که به خودش اجازه می دهد تا به این شکل تصمیم گیری کند و قیمت خودرو را افزایش دهد و توجیه و شفافیت هم نداشته باشد.

وی ادامه داد: شورای رقابت باید به صورت شفاف حداقل برای مجلس روشن کند که علت افزایش چیست؟ ترکیب اعضای این شورا چیست و با چه مجوزی این شورا فعالیت دارد و قیمت ها را اعلام می کند. خود شورای رقابت شفاف نیست که بخواهد برای خودروسازی قیمت تعیین کند.

خبرنگار: محمدسیاح

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha