کد خبر: دوازدهمین-کنگره-قلب-و-عروق-خاورمیانه-و
۱۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۱۰

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز،  رییس دانشگاه ضمن تبریک میلاد با سعادت پیامبر بزرگ اسلام(ص) و امام جعفرصادق(ع) و تقدیر از دست اندرکاران به ویژه دکتر «محمدجواد زیبایی نژاد» به پاس همت مثال زدنی در تداوم برگزاری چندین ساله این کنگره، گفت: کنگره قلب و عروق خاورمیانه و همایش مداخلات پیچیده قلبی در شیراز به دلیل برگزاری منظم چندین ساله، از نقاط درخشان دانشگاه به شمار می رود.

دکتر «مهرزاد لطفی» افزود: شیوع بیماری چاقی به ویژه در جوانان و نوجوانان روز به روز افزایش می یابد که باید به آن توجه ویژه داشت، زیرا چاقی زمینه و مقدمه بسیاری از بیماری های جبران ناپذیر است.

او با اشاره به اهمیت دستاوردهای برگزاری این رویدادهای علمی، بر حمایت مجموعه دانشگاه از فعالیت های تحقیقاتی گروه های قلب و عروق و همکاری دانشکده مجازی دانشگاه برای توسعه آموزش به دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور اعلام آمادگی کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز  اضافه کرد: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون ۱۹۶ نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس در دانشگاه برگزار شد که با هزار و ۵۰۳ مصوبه همراه بود و جزو اولویت های دانشگاه در بحران کرونا به شمار می رود.

دکتر لطفی افزود: در نشست های روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس، به عنوان یک قرارگاه علمی و لجستیکی، ضمن تبادل نظر در خصوص وضعیت شیوع بیماری، روند ابتلا و فوت ناشی از کووید۱۹، تصمیم گیری و تصویب مصوبات و بررسی شرایط مناطق پرخطر استان، با حضور اساتید دانشگاه انجام می شود.

دکتر «محمدجواد زیبایی نژاد» افزود: استفاده از شبکه های اجتماعی و مجازی برای برگزاری نشست ها و تمرکز بر علم و پژوهش، فرصتی است تا در آینده همایش ها، سمینارها، کنگره ها و جلسات به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شود.

او با بیان اینکه در این وبینار گروه های بالینی قلبی و عروقی مانند پزشکان متخصص، جراحان قلب، بیهوشی قلب، گروه های تخصصی اکو، الکترولوژیست ها، کارشناسان پرستاری، تغذیه، طب و ورزشی و رشته فیزیوتراپی قلب حضور دارند، اضافه کرد: در این وبینار علاوه بر مطالبی در زمینه های پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری های قلبی و عروقی مطابق با آخرین یافته های علمی، به موضوعات مربوط به بیماری کووید۱۹ و ارتباط آن با بیماری های قلبی و عروقی و فعالیت هایی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری کرونا انجام شده نیز پرداخته می شود.

دکتر زیبایی نژاد هدف از برگزاری این کنگره ها را مشارکت، همفکری و تبادل تجربیات علمی مراکز تحقیقاتی داخلی و خارجی عنوان کرد.

او با قدردانی از تمامی دست اندرکاران و شرکت کنندگان در این کنگره و تقدیر از حمایت رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در برگزاری این کنگره گفت:  وبینار امسال، با حضور دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز تحقیقاتی مهم کشور که در زمینه بیماری های قلب و عروق فعالیت دارند، برگزار می شود، همچنین سخنرانانی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور و خارج از کشور نیز در این وبینار حضور دارند.

دوازدهمین کنگره قلب و عروق خاورمیانه و پنجمین همایش مداخلات پیچیده قلبی به صورت وبینار، امروز سیزدهم آبان با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز آغاز به کار کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha