کد خبر: دود-بی‌توجهی-بیمه‌ها-به-مطالبات-حوزه
۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۰۹

به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، همایون هاشمی در مورد گلایه سخنگوی وزارت بهداشت از واردکنندگانی که با ادعای کمبود منابع اقدام به عرضه دارو به صورت نقدی و خارج از روال بیمه‌ای می‌کنند و معتقد است که باید با آنها برخورد قانونی شود، گفت: بیمه‌ها به تعهدات خود عمل نمی‌کنند و چون ناتوان از اجرای تعهداتشان هستند، بدهی زیادی به تولیدکنندگان و واردکنندگان دارو دارند، بنابراین این شائبه‌ را ایجاد کرده‌اند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بنده مخالف عرضه دارو خارج از مسیر بیمه‌ها هستم، اما از طرفی هم بیمه‌ها باید مطالبات واردکنندگان و تولیدکنندگان دارو را به موقع بپردازند و این در حالی است که بدهی خود را نگه داشته‌اند.

سرمایه در گردش حوزه دارو به خطر افتاده است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: این اقدام بیمه‌ها، سرمایه در گردش تولیدکنندگان و واردکنندگان دارو را به خطر انداخته است، چرا که آنها فاقد نقدینگی کافی برای تامین مواد اولیه و واردات دارو هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآورشد: سیکل معیوب پرداخت مطالبات حوزه دارو آبشاری ویران‌کننده بوده که ایجاد شده است، بنابراین لازم است سازمان غذا و دارو به عنوان متولی با بیمه‌ها جلسه بگذارد و آنها را مجاب کند که به سرعت مطالبات این بخش را پرداخت کنند.

رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس شورای اسلامی، تاکیدکرد: هم‌اکنون از بیمه‌ها طلبکار هستند به همین دلیل قادر به پرداخت بدهی پخش‌کنندگان دارو نیستند که این معضل در نهایت مشکلاتی را برای واردکنندگان دارو رقم می‌زند، تاجاییکه ناچار می‌شوند دارو را به صورت آزاد عرضه کنند که دود آن هم به چشم بیماران و خانواده‌هایشان می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha