کد خبر: دولت-فقط-در-زلزله-۳۱۱۸-میلیارد-تومان-در
۱۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۳۳

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، هوشنگ بازوند در جلسه شورای اداری استان که با حضور آیت الله علما امام جمعه کرمانشاه، معاونین استاندار، رییس کل دادگستری و مدیران دستگاههای اجرایی در سالن شهدای دولت برگزار شد؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره) و شهدای انقلاب اظهار داشت: ماه بهمن سند حقانیت جمهوری اسلامی است و به همین دلیل حضرت امام این ایام را یوم الله نامید و امسال نیز باردیگر شاهد نابودی نظام سلطه در لباس ترامپ بودیم.

استاندار کرمانشاه به تحریم های ظالمانه های نظام سلطه علیه ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: علی رغم همه تنگناهای اقتصادی، بحران کرونا و مشکلات تحریم خدمتگزاران مردم با تلاش شبانه روزی این پروژه ها را آماده بهره برداری کردند که قابل تقدیر است.

وی افزود: در ایام جشن شکوهمند پیروزی انقلاب دستاوردها و اقدامات ارزشمند نظام با رویکرد امید آفرینی توسط مدیران برای مردم تبیین، تشریح و معرفی می شود و همچنین مدیران وظیفه دارند نسبت به بررسی و حل مشکلات مردم، ارتباط صمیمی و نزدیک تر اهتمام جدی داشته و در این شرایط سخت باید کنار مردم باشند.

رییس شورای اداری استان به برنامه ریزی صورت گرفته برای افتتاح طرح های دهه فجر اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به احتمال شیوع کرونا و شروع پیک چهارم اکثر مراسم های افتتاح و کلنگ زنی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود و دستگاه های اجرایی در این ایام شادی باید دستاوردها و اقدامات را برای مردم به نمایش بگذارند.

استاندار کرمانشاه در ادامه ضمن اشاره به راهبرد گام دوم انقلاب و رهنمودهای ارزشمند رهبر معظم انقلاب خاطرنشان ساخت: همه موظف هستیم  برای عملیاتی شدن راهبردهای گام دوم انقلاب اقدام و تلاش مضاعف داشته باشیم و روحیه امید و نشاط را با همدلی و هماهنگی بیشتر تقویت کنیم.

نماینده عالی دولت در استان تأکید کرد: برای تداوم مسیر توسعه استان کرمانشاه در شش ماه پایانی فعالیت دولت نیز تلاشی دوچندان و شبانه روزی خواهیم داشت و تا لحظه ای که مسوولیت داریم تحت هیچ شرایطی نباید وقفه ای در کار ایجاد شود و همه مدیران باید این اهتمام را داشته باشند و با مدیرانی که کوتاهی کنند برخورد خواهیم کرد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: ما خدمتگزار مردم هستیم تا لحظه ای که پست داریم باید به صورت شبانه روزی تلاش کنیم به همین دلیل مدیران حق ندارند وقت خود را صرف تغییر و تحول افراد کنند، وقتی ضرورتی نیست پس هیچ گونه عزل و نصبی در این مدت نباید انجام شود، زیرا این تغییرات به نفع مردم نیست و فقط وقت را تلف می کند.

مقام ارشد استان با بیان اینکه مدیران باید گزارش عملکرد اقدامات انجام شده را برای مردم تشریح کنند؛ گفت: حتی اگر مدیران کاری را نتوانسته اند به سرانجام برسانند باید برای مردم توضیح دهند و حتماً اقدامات و دستاوردهای ارزشمند را تکرار کنند تا برخی مخالفان که در صدد ناامید کردن مردم هستند، با سخنان ناامیدوارانه شرایط را به گونه ای نمایش ندهند که کاری صورت نگرفته است.

استاندار کرمانشاه گفت: برخی افراد که خود مسوولیت اجرایی داشته و در دولت نیز کار کرده اند صحبت می کنند که اقدامی صورت نگرفته است در حالیکه در منطقه اورامانات، دولت فقط در زلزله ۳ هزار و ۱۱۸ میلیارد تومان هزینه و ۲۸ هزار واحد مسکونی را تعمیر و احداث کرده است.

وی افزود: دولت برای امهال وام ها نیز ۲ هزار میلیارد تومان در مناطق زلزله زده اورامانات هزینه کرد در حالیکه خیلی ها مخالف انجام این هزینه  بودند ولی به خاطر مردم و پاسخ به مطالبات آنها این مهم مانند مناطق اصلی زلزله زده انجام شد و ۷۰۶ میلیارد تومان نیز کمک بلاعوض پرداخت شد.

بازوند گفت: این دولت متعلق به مردم و نظام است و براساس رأی مردم به تأیید مقام معظم رهبری رسیده است و ناامید کردن مردم کار صحیحی نیست که البته با بیان دستاوردهای نظام امید در مردم تقویت می شود.

وی خاطرنشان ساخت: در هفته های گذشته خبرهای خوبی را در تحقق برنامه های اقتصادی، عمرانی و اشتغالزایی داشتیم و به فرمایش به فرمایش مقام معظم رهبری در جلسه با هیأت دولت در صدد هستیم یادگاری ارزشمند برای دولت بعدی به جا بگذاریم و با بهره برداری از طرح های عمرانی و توسعه ای امیدواری را زنده کنیم.

وی افزود: سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری وزارت نفت در میدان گازی گیلانغرب و سرپل ذهاب برای احداث پالایشگاه و پتروشیمی می تواند سبب شکوفایی اقتصادی و آبادانی منطقه شود و همچنین عملیات اجرایی پالایشگاه آناهیتا نیز پس از یک دهه با مشارکت ۶۷ درصدی قرارگاه خاتم انجام می شود.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: پتروشیمی اسلام آباد غرب با هفت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری می تواند بیکاری این شهرستان را ریشه کن کند که دولت مستقیما متولی انجام این مهم است و الان شاهد فعالیت عمرانی در این طرح عظیم هستیم.

اگر توصیه های بهداشتی رعایت نشود، وارد پیک چهارم می شویم

رییس ستاد کرونا استان کرمانشاه در ادامه آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان را تشریح کرد و گفت: علی رغم همه تلاش های صورت گرفته احتمال دارد به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی وارد پیک چهارم شویم و به همین دلیل از همه مدیران و مردم می خواهیم با جدیت و مشارکت بیشتر در زمینه رعایت توصیه های بهداشتی وظایف خود را انجام دهند تا استان متحمل خسارات بیشتری نشود.

بازوند یادآورشد: در ایام پیک کرونا ۱۲۶۰ بستری داشتیم و با مشارکت مردم و اجرایی محدودیت ها و ممنوعیت ها و طرح تکمیلی شهید حاج قاسم سلیمانی این میزان به ۱۳۰ نفر رسید اما در دو هفته گذشته متاسفانه آمار روند افزایشی گرفته و به ۱۷۰ نفر رسیده است.

وی افزود: آمار تعداد فوتی ها هم در حال افزایش است و اگراین اتفاق بیافتد و پروتکلها را رعایت نکند هزینه بسیار سنگینی مجبوریم پرداخت کنیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مسوولین دانشگاه علوم پزشکی باید در رسانه و صدا و سیما شرایط جدید را برای مردم تشریح کنند، گفت: مشارکت مردم می تواند در مبارزه با کرونا موثر باشد و مانند طرح ارزشمند شهید سلیمانی که سبب مشارکت بیشتر شد، همه دستگاه های اجرایی به سپاه و دانشگاه کمک کنند تا در این بحران بیشتر کنار مردم حضور داشته و زنجیره انتقال کرونا قطع شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha