کد خبر: دیدار-وزیر-امورخارجه-با-آیات-عظام-و-مرا
۱۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۲۱

دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه امروز ضمن سفر به قم با مراجع عظام تقلید دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی وزارت خارجه،حسین امیر عبداللهیان  در دیدار با حضرات آیات صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، جوادی آملی، نوری همدانی و سبحانی ضمن ابراز خوشنودی از توفیق زیارت حرم حضرت معصومه (س) در ایام ولادت حضرت زینب (س) تصریح کرد، ارتباط وزارت امورخارجه با حوزه علمیه و مراجع عظام همواره مستحکم بوده و ما از رهنمودها و دعای خیر علمای بزرگوار قم همیشه بهره مند بوده ایم و امیدواریم این توفیق از ما سلب نگردد. دکتر امیر عبداللهیان در ادامه نشست های مذکور به تحولات منطقه ، اولویت دولت سیزدهم در توسعه و تحکیم مناسبات با همسایگان ، تحولات افغانستان و مذاکرات وین اشاره و تاکید کرد، سیاست ما توسعه روابط با جهان اسلام به ویژه کشورهای همسایه می‌باشد.

وزیر امور خارجه تقویت دیپلماسی دینی در جهان امروز را مهم ارزیابی کرد و تصریح کرد، حوزه علمیه ظرفیت بالایی در تعامل با موسسات دینی و رهبران فکری جهان دارد و ما در وزارت امور خارجه در حد توان تسهیل‌گر این موضوع خواهیم بود.

دکتر امیر عبداللهیان ضمن حضور در مرقد مطهر کریمه اهل بیت و زیارت حرم حضرت معصومه (س) گفت و گوی کوتاهی نیز با آیت الله سعیدی تولیت آستان و امام‌جمعه قم داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha