کد خبر: رئیس-جمهور-به-تکمیل-پروژه-راه-آهن-مشهد
۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۱۶

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، علی جدی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 23 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: متأسفانه علیرغم اینکه سال گذشته 90 هزار میلیارد تومان اعتبار در بودجه برای سازمان تأمین اجتماعی دیده شد اما بیمه قالیبافان، کارگران و رانندگان تقویت نشده در حالی که قرار بود به این مهم توجه شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس ادامه داد: در بسیاری از مناطق محروم پوشش تأمین اجتماعی بسیار پایین بوده کما اینکه اگر در کشور میانگین پوشش بیمه اجتماعی 52 درصد باشد در خراسان شمالی 38 درصد است یعنی 14 درصد کمتر از میانگین کشوری است.

وی در تذکر به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: متأسفانه سازمان تأمین اجتماعی علیرغم اعتباراتی که برای آن در بودجه پیش‌بینی شده بود برای پوشش بیمه مناطق محروم کوتاهی کرده و حتی بیمه‌هایی که در گذشته هم بوده به دلایل واهی قطع می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: راه آهن مشهد- گرگان تاکنون توسط دو رئیس جمهور وقت و 3 وزیر راه و شهرسازی در دوره‌های مختلف کلنگ‌زنی شده اما حتی یک کیلومتر از آن نیز اجرا نشده است بنابراین از آقای رئیسی که توجه ویژه‌ای به نقاط محروم، مرز و زوار امام رضا (ع) دارند می‌خواهم شخصا به این موضوع ورود پیدا کرده و با عملیاتی کردن این پروژه مشکل 4 استان موجود در این مسیر را رفع کند.

جدی تأکید کرد: بسیاری از دامداران در خراسان شمالی که 3 درصد دام را دارند، در تأمین نهاده‌ها با مشکل مواجه‌اند که می‌طلبد وزیر جهاد کشاورزی نگاه ویژه‌ای به این استان داشته باشد چرا که دامداران با مشکلات اساسی در این زمینه مواجه هستند./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha