کد خبر: رتبه-برتر-گیلان-در-راه-اندازی-و-تشکیل-تی
۱۰ اسفند ۱۳۹۹، ۸:۵۵
رتبه برتر گیلان در راه اندازی و تشکیل تیم های امدادی خانه های هلال

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان گیلان؛ در جلسه ای با حضور رئیس جمعیت هلال احمر که به صورت ویدئو کنفرانس، برگزار شد، هلال احمر گیلان به لحاظ ارتقا سطح کمی و کیفی و آمادگی امدادی خانه های هلال، رتبه برتر را در سطح کشور کسب کرد

رئیس جمعیت هلال احمر کشور در این نشست که با حضور دبیرکل، روسای سازمان های این جمعیت و مدیران عامل استان ها، برگزار شد، اظهار کرد: وقوع حوادث چند ساله اخیر به لحاظ جغرافیایی نشان داد که بدون مشارکت جوامع محلی اجرای ماموریت های هلال احمر بسیار سخت و دشوار است، بنابراین خانه های هلال نه تنها وظایف جمعیت را انجام می‌دهند بلکه می‌توانند به یک پایگاه فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی در روستاها تبدیل شوند.

دکتر کریم همتی، همچنین بر گسترش آموزش های همگانی در خانه‌های هلال تاکید کرد و افزود: توسعه آموزش های همگانی در خانه‌های هلال روستایی و شهری یعنی افزایش آمادگی و حرکت به سمت جامعه آماده ای است که نه تنها در حوزه خود امدادی مشکل ندارند بلکه می توانند کمک کننده به سازمان های رسمی نیز باشند.

در ادامه این نشست، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان نیز با اشاره به روند راه اندازی خانه های هلال در گیلان گفت: طول و عرض جغرافیایی مکان خانه های هلال را به وسیله GPS  مشخص کردیم تا در حوادث آتی با برنامه ریزی بهتری بتوانیم در منطقه حضور پیدا کنیم.

غلامی با اشاره به آماده شدن نقشه پراکندگی خانه های هلال افزود: نقشه پراکندگی خانه های هلال آماده و از این پس افتتاح خانه های هلال بر اساس پراکندگی جغرافیایی، جمعیت منطقه و فاصله خانه هلال از هم صورت می گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به راه اندازی هر چه بیشتر خانه های هلال، گفت: در حال برنامه ریزی و راه اندازی خانه های هلال در شهرها و بخش های فاقد نمایندگی هستیم.

وی ضمن تقدیر و قدردانی از معاون امور هماهنگی و عمرانی و مدیرکل امور روستایی و عشایری استانداری گیلان در راستای حمایت از راه اندازی خانه های هلال اظهار کرد: پس از راه اندازی خانه های هلال و تیم بندی آنها، آموزش های لازم به اعضای داوطلب داده خواهد شد و سپس در صورت دارا بودن مکان اختصاصی به عنوان انبار اقلام و تجهیزات امدادی در حد مقدورات به آنان تحویل می شود.

لازم به ذکر است؛ تاکنون ۴۲۷ خانه هلال در گیلان راه اندازی شده است و از این لحاظ جمعیت هلال احمر استان رتبه برتر کشور را در تعداد خانه های هلال به خود اختصاص داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha