کد خبر: رفسنجان-نارنجی-شد-وضعیت-نگران-کننده-بی
۱۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۱۴

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، علی زینی‌وند در ستاد انتخابات استان کرمان که به صورت ویدئوکنفرانس با فرمانداران برگزار گردید، از اخبار نگران کننده افزایش موارد ابتلا و بستری کروناویروس در استان نام برد و عنوان کرد: گزارش‌های دانشگاه علوم پزشکی نشان دهنده وضعیت نگران کننده بیماری کرونا در استان است به طوری که شهرستان رفسنجان به شکل غافلگیری افزایش موارد ابتلا و بستری را دارد و در وضعیت نارنجی قرار گرفته است.

استاندار کرمان ادامه داد: روند افزایش بیماری در سایر شهرستان‌های استان از جمله سیرجان هم در شرف وقوع است و طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی درصد بالایی از موارد جدید نیز از نوع ویروس جهش یافته انگلیسی هستند.

زینی‌وند از وضعیت هشداردهنده‌ استان نام برد و تصریح کرد: صراحتا می‌گوییم که وضعیت ما را نگران کرده است و اگر مراقبت‌ها کم و عادی‌انگاری شود، در استان با سونامی کرونا مواجه خواهیم بود که نمی‌توانیم آن را دیگر کنترل کنیم.

استاندار کرمان با تاکید بر رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی، گفت: گزارش‌های شهرستانی از حضور افراد بدون رعایت پروتکل‌ها و شانه به شانه در مناطق ییلاقی و دورهمی‌ها خبر می دهد که جای نگرانی دارد.

وی خطاب به فرمانداران ابراز داشت: بدون شکستن و نقض مصوبات ستاد ملی کرونا، ده‌ها تصمیم اقتضایی می‌تواند برای روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه گرفته شود تا از افزایش موارد بیماری جلوگیری شود و توقع ما بر برخورد جدی دستگاه قضا و نیروی انتظامی با متخلفان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha