کد خبر: روز-جهاني-غذا-تنوع-و-تعادل،-دو-اصل-مهم-ت
۲۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۴۱

شبكه راديويي سلامت، يكشنبه ـ ۲5 مهر ماه، همزمان با روز جهاني غذا، در برنامه «صبح و زندگي» به موضوع «روز جهاني غذا و اهميت صبحانه» خواهد پرداخت.

 

به گزارش خبرگزاری سلامت، برنامه زنده راديويي «صبح و زندگي» با حضور دکتر زهرا عبدالهي، متخصص تغذيه و رييس دفتر بهبود تغذيه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي كشور به پرسش مخاطبان درباره «چقدر به خوردن صبحانه اهميت مي دهيد؟» پاسخ مي دهد.
«صبح و زندگي» عنوان برنامه اي از گروه سلامت اجتماعي راديو سلامت، به تهيه‌كنندگي «سيما غفاري» و گويندگي «مصطفي مصطفوي» است كه روزهاي شنبه تا پنجشنبه هر هفته، از ساعت 7:05 دقيقه به مدت 80 دقيقه از موج اف.ام رديف 102 مگاهرتز تقديم شنوندگان صداي دانش، نشاط و آرامش مي شود.
ياد آور مي شود، موضوعات برنامه صبحگاهي «صبح و زندگي» بر اساس نياز مخاطبان و دغدغه هاي شنوندگان صداي سلامتي از جمله محيط زيست، ترافيك، بيماري ها و غيره انتخاب مي شود.

تنوع و تعادل، دو اصل مهم تغذیه صحیح

برنامه «فراسو» شبكه راديويي سلامت، 25 مهر ماه، با حضور كارشناسان به سوالات شنوندگان صداي دانش، نشاط و آرامش درباره «تنوع و تعادل، دو اصل مهم تغذیه صحیح» پاسخ مي دهد.

 «فراسو» عنوان برنامه اي از گروه تغذيه و سلامت شبكه راديويي سلامت است، كه به منظور آگاهي، اطلاع رساني، تعامل با شنوندگان و ارائه راهكارهاي مناسب؛ هر روز در اين برنامه راديويي از يكي از پزشكان متخصص دعوت مي شود تا در كنار كارشناس مجري برنامه به سوالات و پيامك هاي شنوندگان پاسخ و راهكارهاي مناسب را ارائه دهد.

شعار روز جهانی غذای سال 2016 را «آب و هوا در حال تغییر است، غذا و کشاورزی نیز باید تغییر کند» را برگزیده است تا از این طریق بر تغییر الگوی تولید غذا و کشاورزی متناسب با تغییرات آب و هوایی تاکید ویژه ای داشته باشد و به نوعی در جهت تقویت اجرای کشاورزی اقلیم- هوشمند گام بردارد.
از اين رو، اين برنامه راديويي، يكشنبه با حضور فريبا كوهداني، دكتراي تغذيه به سوالات شنوندگان در خصوص «تنوع و تعادل، دو اصل مهم تغذیه صحیح» پاسخ مي دهد.
گفتني است، برنامه «فراسو» ، شنبه تا چهارشنبه هر هفته، از ساعت 8:30 به مدت 30 دقيقه، به كوشش برنامه سازان گروه «بهداشت و تندرستي» و گروه «تغذيه و سلامت»، بر روي موج اف.ام رديف 102 مگاهرتز، تقديم شنوندگان صداي دانش، نشاط و آرامش مي شود.

کاربردهاي فناوري‌نانو در صنعت مواد غذايي

برنامه «غذا، سلامت، زندگي» شبكه راديويي سلامت، 25 مهر ماه، به بررسي کاربردهاي فناوري‌نانو در صنعت مواد غذايي مي پردازد.

 امروزه به علت صنعتی شدن و روش‌های نادرست زندگی، متاسفانه بیشتر از مواد غذایی آماده، و یا پروتئینی و چربی استفاده می‌کنیم و به علت عدم تحرک و ورزش، مردم با مشکلات زیادی از نظر سلامتی مواجه شده‌اند.
يكي از مهمترين كاربردهاي نانوتكنولوژي در صنايع غذايي است كه براساس پيشرفت هايي كه در سال هاي اخير در اين رشته حاصل شده است به وجود آمده است. در اين غذاها با استفاده از توانمندي نانوربات ها در توليد غذا براي انسان از طريق اكسيژن ، كربن و هيدروژن موجود در آب يا هوا بهره گرفته مي شود و ديگر براي توليد غذا نيازي به مزارع كشاورزي و دامپروري نخواهد بود.

اين نانو غذاها با گردش خون در بدن به حركت درآمده و عروق خوني را از بقاياي چربي ها پاك مي كند و اين خود يكي از دلايل كاهش التهاب شرائين در بدن شده و احتمال بروز سكته هاي قلبي را بشدت كاهش مي دهد. همچنين نانو غذاها اين توانمند ي را دارند كه با توجه به شخصيت مصرف كننده غذا، رنگ، طعم و مواد مغذي غذا را تغيير دهند.

در همين ارتباط، برنامه «غذا، سلامت، زندگي» كه كاري از گروه تغذيه و سلامت اين شبكه راديويي است، با حضور  سهیل شمس، دکترای صنایع غذایی به موضوع «کاربردهاي فناوري‌نانو در صنعت مواد غذايي» مي پردازد.
اين برنامه درباره تغذيه علمي و اصولي و نيز آشنايي با گروه هاي مواد غذايي و منابع غذايي است. در برنامه «غذا، سلامت، زندگي» به موضوعاتي همچون رژيم هاي غذايي؛ تغذيه در بيماري ها؛ تغذيه در دوره هاي آسيب پذير (سالمندان، كودكان و ماداران باردار) پرداخته مي شود.
روزهاي فرد در اين برنامه درباره مباحث صنايع غذايي با هدف پرداختن به شعار سال سازمان بهداشت جهاني كه؛ ايمني غذا از مزرعه تا سفره است، صحبت مي شود.
گفتني است، برنامه «غذا، سلامت، زندگي» شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 13:30 به مدت 30 دقيقه از موج اف.ام رديف 102 مگاهرتز تقديم شنونده هاي صداي دانش، نشاط و آرامش مي شود.

روز جهانی غذا و 5 موضوع مهم

برنامه «نيم نگاه» شبكه راديويي سلامت، دوشنبه ـ 26 مهر ماه، «روز جهانی غذا و 5 موضوع مهم» را بررسي مي كند.
«نيم نگاه» مجله اي خبري و تحليلي است كه به بررسي موضوعات روز سلامت در ابعاد بهداشت روان، بهداشت و تندرستي، خانواده، اجتماعي و تغذيه و سلامت مي پردازد.
«نيم نگاه» عنوان برنامه اي از گروه تغذيه و سلامت شبكه راديويي سلامت است، كه روز دوشنبه، از ساعت 12 به مدت40 دقيقه با حضور  دکتر هدایت حسینی، رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای صناع غذایی؛ دکتر روزبه شیخ الاسلام، دکترای اپیدیمیولوژی تغذیه و  دکتر زهرا عبداللهی، مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه در وزارت بهداشت به بيان شيوه هاي اصلاح الگوی تغذیه در 5 مورد قند و نمک و چربی و نشانگرهای رنگی و قاچاق مواد غذاییخواهد پرداخت.
گفتني است، برنامه «نيم نگاه» روزهاي شنبه تا چهارشنبه هر هفته، از موج اف.ام رديف 102 مگاهرتز تقديم شنونده هاي صداي دانش، نشاط و آرامش مي شود.

«قاصدك» از اسراف در غذا مي گويد

برنامه «قاصدك» شبكه راديويي سلامت، 25 مهر ماه، قصه هاي كودكانه با موضوع «اسراف در غذا» را تقديم شنوندگان صداي دانش، نشاط و آرامش مي كند.

«قاصدك» عنوان برنامه اي شاد و آموزنده از گروه خانواده شبكه راديويي سلامت است كه براي گروه هاي سني الف (كودكان 4 تا 7 سال) تهيه شده و از زبان مادري است كه براي كودكان خود قصه مي گويد و تلاش مي كند از طريق قصه به صورت غير مستقيم به كودكان آموزش دهد.
اين قصه ها با هدف آموزش بهداشت فردي، اجتماعي، سلامت معنوي و ابعاد مختلف حوزه سلامت روايت مي شود.
گفتني است، قاصدك هرشب ساعت 21 به مدت 15 دقيقه، از موج اف. ام رديف 102 مگاهرتز تقديم شنوندگان صداي دانش، نشاط و آرامش مي شود.

راه هاي ارتباطي با برنامه هاي راديو سلامت: 30000102 سامانه پيامكي و شماره تلفن 22021954 واحد ارتباطات

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha