کد خبر: سقوط-مرگ-و-بستری-در-آمارهای-روزانه-کرون
۱۴ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۱۶

به گزارش گروه بهداشت ودرمان خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، دکتر سعید نمکی، در گفت و گوی زنده با رسانه ها و مردم، درخصوص جدیدترین وضعیت بیماری کرونا در ایران، گفت: خوشبختانه طرح شهید قاسم سلیمانی با همراهی دستگاه های مختلف، بخش های دیگر دولت، نیروهای بسیجی و مشارکت مردم عزیز، دستاوردهای خوبی داشته است.

سقوط مرگ و بستری در آمارهای روزانه کرونا

وی افزود: هفته گذشته برای جهان هفته تلخی بود، چراکه کشورهای آمریکایی مرگ بیش از 3500 نفر و کشورهایی نظیر آلمان، ایتالیا و انگلیس مرگ بیش از 1000 نفر در روز را تجربه کردند، درحالیکه در ایران وضعیت بهتر بوده و کاهش چشمگیری در آمار مرگ و میر ناشی از کرونا را مشاهده می کنیم؛ گرچه حتی یک مورد مرگ هم زیاد است، اما همین کاهش نیز یک موفقیت محسوب می شود. درحال حاضر آمار مرگ در ایران به مرز دو رقمی نزدیک است و امیدواریم در روزهای آتی به مرگ های دورقمی رسیده و کم کم بتوانیم مرگ ها را به حداقل ممکن برسانیم.

وی گفت: اگر نقشه های هفته های گذشته را در مقایسه با آخرین نقشه سرزمینمان ببینید، مرتبا لکه ها و نقطه های قرمز کم شده و به نارنجی و زرد بدل شده و نارنجی ها جای خود را به زردها داده اند و در آینده هم زردها به نقاط عاری از بیماری و بستری و سفید تبدیل خواهند شد.

شناسایی چهار نقطه قرمز جدید در استان مازندران

وزیر بهداشت ادامه داد: با توجه به جدیدترین رنگ بندی، متاسفانه چهار نقطه قرمز جدید در استان مازندران شناسایی کردیم و قبلا هم گفته بودیم که اگر مراعات نکنیم این نقاط نارنجی به قرمز بدل خواهد شد. همکاران ما چه در استانداری مازندران، چه دانشگاه علوم پزشکی و چه کارشناسان ما در آن استان، تمام تلاششان این است که موج شکل گرفته را مهار کنند و این نقاط قرمز، به نقاط نارنجی و زرد در آینده ای نزدیک، تبدیل شوند.

خبر واکسن را به درستی و راستی از وزیر بهداشت بشنوید

دکتر نمکی درخصوص اقدامات انجام شده در جهت تامین واکسن کرونا عنوان کرد: واکسن را از راه های مختلف برای مردم تهیه می کنیم. از مردم می خواهم به خبرهای متفرقی که در رابطه با واکسن می شنوند، توجهی نکرده و روح و روانشان را درگیر مباحث حاشیه ای نکنند. بنابراین، بحث و خبر واکسن را به درستی و راستی از وزیر بهداشت بشنوید؛ فردی که در این زمینه دارای تجربه و تخصص است و از روز نخست شیوع ویروس در ووهان چین، صادقانه هر چه بوده با شما مردم مطرح کرده است.

وی تاکید کرد: بنابراین تلاش می کنیم مطمئن ترین واکسن را از مطمئن ترین مسیر تهیه کنیم. در همین راستا تیمی را از مدت ها پیش مامور کردیم تا اولویت های عالمانه تزریق واکسن در گروه های آسیب پذیر را مهیا کنند. این کار صورت گرفت و اکنون می دانیم که باید واکسیناسیون را از چه سنی و چه گروهی شروع کنیم. زمانیکه واکسن به کشور برسد، حتما به استحضار مردم خواهیم رساند و از گروه های پرخطر به عنوان اولین دریافت کنندگان واکسن دعوت خواهیم کرد.

وزیر بهداشت درخصوص ساخت واکسن داخلی کرونا عنوان کرد: ساخت واکسن داخلی کرونا و وضعیت افرادی که اولین کارآزمایی را انجام داده اند را روزی دو بار پیگیری می کنم. تا این لحظه موفق ترین شیوه تزریق و آزمایشاتی که در این عزیزان پیگیری می شود را شاهد هستیم. آزمایشات را از نظر بالینی و سطح سرم آنتی بادی در روزهای آتی دنبال خواهیم کرد و نتایج را به استحضار مردم شریف خواهیم رساند.

تولید مشترک واکسن کرونا

دکتر نمکی همچنین از اقدام ایران برای تولید مشترک واکسن کرونا خبر داد و گفت: واکسن دیگری را با یک کشور دیگر سازنده واکسن دنبال می کنیم و فاز سوم آزمایشات بالینی روی انسان روی این واکسن را در انستیتو پاستور از بهمن ماه شروع خواهیم کرد که دو فاز جلوتر از واکسنی است که ما اکنون کارآزمایی بالینی اش را آغاز کرده ایم. نتیجه تمامی این اخبار را به صورت مستمر به سمع و نظر مردم خواهیم رساند.

وی در پایان درخصوص ورود واکسن کرونای ایرانی به بازار در بهار 1400 ابراز امیدواری کرد و گفت: امید است که حداکثر اواخر بهار سال آینده واکسن ساخت کشورمان را به کار ببریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha