کد خبر: سیل-به-بیش-از-۵-هزار-و-۵۰۰-واحد-مسکونی-در
۲۰ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۰۶
سیل به بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان و فارس آسیب وارد کرد

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه سیل زمستان امسال به بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دو استان سیستان و بلوچستان و فارس آسیب وارد کرده است از آغاز بازسازی واحدها از هفته آتی با منابع داخلی بنیاد خبر داد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،مجید جودی معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، ضمن حضور در استان‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان و فارس جزئیاتی از برآوردهای این سیل را در استان‌های ذکر شده برشمرد.

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در بازدیدهای میدانی از سیل استان سیستان و بلوچستان ۲ هزار و ۳۰۰ واحد احداثی و یکهزار و ۶۰۰ واحد تعمیراتی شناسایی شد. در استان فارس نیز حدود ۹۳۵ واحد احداثی و ۶۰۰ واحد تعمیراتی است.

جودی با اشاره به اینکه بافت داخل روستاها، آسفالت و همچنین تاسیسات داخلی روستاها دچار خسارت شدند، افزود: برآوردهای بنیاد مسکن از میزان خسارت‌های سیل در هیات وزیران مطرح می‌شود تا اعتبارات برای بازسازی و بهسازی مصوب شود و کار بازسازی واحدها سرعت لازم را بگیرد.

آغاز بازسازی واحدها از هفته آتی

وی توضیح داد: پیشنهاد بنیاد مسکن در خصوص بازسازی واحدهای سیل‌زده با توجه به افزایش وام روستایی به ۲۰۰ میلیون تومان تنظیم شده است. بر این مبنا بنیاد مسکن پیشنهاد کرده است تا به واحدهای تخریبی ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۲۰ ساله با سود ۴ درصد همراه با ۷۰ میلیون تومان بلاعوض تعلق بگیرد.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: بنیاد مسکن با استقرار ستادهای خود در دو استان فارس و سیستان و بلوچستان کار را آغاز کرده است. در تلاش هستیم تا اعتبارات لازم زودتر تصویب شود و کار بازسازی واحدهای سیل زده سرعت مناسب را بگیرد.

وی گفت: هم‌اکنون ماشین‌آلات در منطقه فعال است و کار آواربرداری با ماشین‌آلات آغاز شده است. همچنین تشکیل پرونده‌ها نیز در حال انجام است.

جودی تصریح کرد: هفته آینده با منابع داخلی بنیاد مسکن کار بازسازی آغاز خواهد شد تا اعتبارات دولتی برسد و کارها از سرعت لازم برخوردار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha