کد خبر: شاهد-کاهش-بیماری‌های-پنومونی-در-کودکا
۲۵ بهمن ۱۳۹۹، ۸:۴۳
شاهد کاهش بیماری‌های پنومونی در کودکان هستیم

دکتر محمد حلاج مفرد متخصص کودکان و رییس بیمارستان میلاد کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به شایع ترین بیماری کودکان بیان کرد: بیماری های بثوری اطفال در مقابل تشخیص افتراقی های بعضی ویروس ها هستند اما تنها فرق مهم این دو با یکدیگر این است که عمدتا بیماری های بثوری همزمان با تب، بثورات را دارد.

وی افزود: بیماری هایی مانند سرخک، سرخچه و یا بسیاری از ویروس های دیگر مانند آدنوویروس ها، این بیماری ها همزمان با تب، بثورات هم در آن ها دیده می شود.

بیماری های بثوری

این پزشک متخصص کودکان ادامه داشت: تنها تفاوت این بیماری با سایر بیماری های بثوری این است که این بثورات در واقع زمانی که تب بیماری قطع می شود، این بثورات بیرون ریخته می شوند. در ویروس روزئولا هم شاهد چنین تغییراتی در بدن هستیم.

دکتر حلاج مفرد در ادامه با اشاره به شایع ترین بیماری هایی که در بیمارستان ها مشاهده می شوند، گفت: هم اکنون به خاطر همه گیری کووید 19، محدودیت های ارتباطی که در سطح جامعه ایجاد شده در بیماری بچه ها تاثیر یسیار مثبتی داشته است.

وی افزود: در واقع کاهش ارتباطات اجتماعی بیماری های ویروسی فصل زمستان را بسیار کنترل کرده است. در حال حاضر شیوع ویروس آنفولانزا بسیار کاهش پیدا کرده است.

کاهش بیماری گاستروانتریت ویروسی

این پزشک متخصص کودکان عنوان کرد: بیماری سرماخوردگی در این فصل بسیار کاهش پیدا کرده است. همچنین گاستروانتریت ویروسی یا عفونت های گوارشی نیز به دلیل کاهش محدودیت ها در این فصل به نسبت گذشته کمتر شده است.

دکتر حلاج مفرد ادامه داد: اما همچنان شاهد بیماری های تنفسی در سطح جامعه هستیم اما به نسبت گذشته خیلی کاهش پیدا کرده است. همچنین میزان بستری کودکان به خصوص در اطفال بسیار کمتر شده است.

وی یادآور شد: کاهش تماس های اجتماعی و رعایت پروتکل ها توسط مردم بیشتر بوده است. در واقع شیوع بیماری های ویروسی در اطفال در فصل زمستان در هر زمینه ای مانند بیماری های سرماخوردگی، سینوزیت ها، بیماری پنومونی، برونشیت و برونشیولیت که در سالهای گذشته بسیار فراوان بودند، امسال بسیار کم مشاهده شد.

رییس بیمارستان میلاد کاشان توضیح داد: درصد بسیاری از بستری در بیمارستان ها مربوط به بیماری های عنوان شده بودند اما امسال خیلی بستری کودکان به دلیل ابتلا به این بیماری کمتر شده است.

دکتر حلاج مفرد گفت: علی رغم آلودگی کودکان به دلیل ابتلا به کووید 19 ،درصد بستری کودکان به دلیل ابتلا به دیگر بیماری ها کاهش پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: همیشه بیماری های تب دار با تب و تشنج که یکی از دلایل بستری اطفال است، همراه می شود. در مجموع عوارض و عواقب برخی بیماری ها کمتر شده است.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha