کد خبر: شایع‌ترین-بیماری-کودکان-مربوط-به-دستگ
۳۰ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۴۵
شایع‌ترین بیماری کودکان مربوط به دستگاه تنفسی است

دکتر صاحب حریری متخصص کودکان در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به شایع ترین بیماری های کودکان بیان داشت: بیماری های کودکان در فصل های مختلف، متنوع است.

وی افزود: کودکان در زمستان معمولا به بیماری های دستگاه تنفسی، برونشیت و ذات الریه مبتلا می شوند اما در تابستان بیشتر کودکان درگیر بیماری های گوارشی مانند اسهال، استفراغ و گاستروانتریت(التهاب معده و روده) هستند.

این پزشک متخصص کودکان اظهار داشت: کودکان معمولا در فصل های مختلف سال به بیماری های گوناگونی مبتلا می شوند که از جمله آنها می توان به آفت، سوختگی روی پاها، تب، قارچ و ... اشاره کرد.

دکتر حریری عنوان کرد: در حال حاضر شایع ترین بیماری کودکان مربوط به دستگاه تنفسی، اسهال و استفراغ است.

وی در ادامه با اشاره به عفونت گوش در کودکان و راه های درمان آن گفت: راهی بین گوش، گلو و حنجره انسان به نام شیپور استاش قرار دارد که این شیپور (مجرا) گوش میانی را به گلو متصل می کند و در زمان سرماخوردگی کودک، عفونت و میکروب از حنجره به گوش وارد می شود.

این پزشک متخصص کودکان تصریح کرد: در مورد عفونت گوش اگر به پزشک مراجعه نشود و به فرزندان داروی مناسب داده نشود، این التهاب می تواند شدید شود و حتی پرده گوش را پاره کند.

دکتر حریری با اشاره به اینکه کودکان با ابتلا به عفونت گوش به دلیل دیر مراجعه کردن به پزشک، پرده گوش آنها پاره می شود، افزود: خانواده ها باید در موقع سرماخوردگی، عفونت و گوش درد مانع از ورود آب به گوش کودک شوند.

وی ادامه داد: بسیار تاکید داریم که در مواقع شستن سر کودکان، خانواده بسیار مواظب باشند که آب به داخل گوش وارد نشود چراکه که احتمال آسیب به گوش وجود دارد.

این پزشک متخصص کودکان تاکید کرد: بسیاری از کودکان به دلیل بی توجهی خانواده ها دچار مشکلات کم شنوایی می شوند و بعضی نیز احتیاج به استفاده از سمعک دارند.

خبرنگار: سید حمیدرضا ریاض

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha