کد خبر: شناسایی-هوشمند-الگوهای-پیش-نشانگری-لر
۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۴۱
شناسایی هوشمند الگوهای پیش نشانگری لرزه ای

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت و به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، رضا کرمی محمدی افزود: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با هدف بهره گیری از ظرفیت توان دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان و تحقق ایده های نو منطبق با دانش نوین، نسبت به انعقاد قرارداد با حدود 15 شرکت دانش بنیان و مراکز علمی – دانشگاهی اقدام کرده است.

کرمی محمدی تصریح کرد: سال گذشته از مجموع 46 قرارداد تنظیم شده در سازمان مدیریت بحران شهر تهران با تنظیم حدود 17 قرار داد با شرکت های دانش بنیان و دانشگاه ها از ظرفیت های ملی و دانشگاهی در حوزه مدیریت بحران استفاده شد.

وی با اشاره به دغدغه مدیریت شهری نسبت به کاهش مخاطرات، سوانح و حوادث در شهر تهران افزود: بودجه سازمان مدیریت بحران شهر تهران در سال گذشته 60 درصد افزایش داشت و با توجه به طراحی و انجام پروژه های مختلف در سازمان تقریبا 100 درصد بودجه برای طرح هایی که جنبه کلیدی و زیرساختی برای تحقق تاب آوری و اعمال مدیریت بحران دارد، جذب شد. بر همین اساس امسال هم بودجه سازمان مدیریت بحران تهران نسبت به سال قبل 30 درصد افزایش یافت تا کماکان بتوان نسبت به ایجاد زیرساخت ها در این حوزه گام برداشت.

رئیس سازمان پیشگیری ومدیریت بحران شهر تهران عنوان کرد: از جمله اقدامات انجام شده در سال گذشته مطالعات پروژه های تکمیل، راه اندازی و ارتقاء سامانه هشدار سریع زلزله شهر تهران، تدوین راهبردهای کاهش خطرپذیری لرزه ای ساختمان های شهر تهران، طراحی و مکان یابی ایستگاه های لرزه نگاری و نظارت بر عملیات اجرایی حفاری، راه اندازی میز پایش برخط و شناسایی هوشمند الگوهای پیش نشانگری لرزه ای ، تهیه نقشه پهنه بندی زمین لغزش شهر تهران بوده که امسال نیز بخش های کلیدی این پروژه ها پیگیری و اجرا می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha