کد خبر: شیفت-های-طولانی-پرستاران-فرسایشی-شده،
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۰:۳۲

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پرستاری،خلیل ملکی افزود: ورود موج چهارم کرونا و افزایش بیماری ها در بیمارستان باعث شد؛ پرستاران شیفت های طولانی مدت داشته باشند و برای مدت طولانی از خانواده هایشان دور باشند و به همین علت دچار آسیب روحی و جسمی فراوانی شده اند.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری سراب ادامه داد: اگر شرایطی فراهم شود، که در جذب نیروی پرستاری سرعت بخشیده شود و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قراردادی انجام گیرد. بخش قابل توجهی از حجم کاری و شیفت های طولانی مدت پرستاران کم می شود همچنین از خستگی و فرسودگی این عزیزان جلو گیری می شود.

ملکی گفت: با توجه به اینکه تعداد زیادی از پرستاران به ویروس کرونا مبتلا شده اند، درخواست داریم امتیازا یثارگری برای  آنان به خصوص کسانی که از این بیماری نجات پیدا کرده اند، در نظر گرفته شود زیرا یک مشکل دائمی همراه آنها است.

وی درباره شهدای خدمت بیان کرد: زمانی که پرستاران بر اثر  کرونا فوت می‌کنند، فرایند پیچیده و کمیته‌های مختلفی باید شهادت آنها را تأیید کنند. تا امروز 110 نفر از همکاران پرستار شهید شدند اما تعداد کمی از آنها شهید محسوب شدند.

ملکی خاطر نشان کرد: متأسفانه آمار متوفیان کرونا در تهران اکنون نسبت به اسفند سه برابر افزایش یافته و این مساله بسیار نگران‌کننده است. مترو پایتخت برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا باید تعطیل و لغو طرح ترافیک هم همزمان ادامه دار شود. شهروندان باید از حضور در تجمع و جشن‌ها و مراسم‌های خانوادگی پرهیز کنند چرا که پیشگیری در حال حاضر نقش مهمی در کنترل کرونا دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha