کد خبر: صدور-حکم-جلب-ترامپ-در-عراق-سفیر-آمریکا
۱۸ دی ۱۳۹۹، ۲۰:۰۳
صدور حکم جلب ترامپ در عراق/ سفیر آمریکا به دیدار رئیس جمهوری عراق رفت

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از العالم،رسانه‌های عراقی اعلام کردند که ماتیو تولر سفیر آمریکا در بغداد با برهم صالح رئیس جمهوری عراق در کاخ السلام دیدار کرد.

خبر دیدار سفیر آمریکا با رییس جمهوری عراق درحالی منتشر شده که پیش از این خبرگزاری رسمی عراق «واع» اعلام کرد که قاضی ویژه دادگاه تحقیق الرصافه، که مسئولیت پرونده جنایت ترور شهید «ابومهدی المهندس» نائب‌ رئیس سازمان الحشد الشعبی و همرزمانش به آن واگذار شده بود، امروز (پنج شنبه - ۷ ژانویه) حکم بازداشت دونالد ترامپ را بر اساس ماده ۴۰۶ قانون مجازات عراق را صادر کرده است.

درخصوص دیدار سفیر آمریکا دفتر ریاست جمهوری عراق با انتشار بیانیه‌ای خاطرنشان کرد در این دیدار درباره روابط بین دو کشور و توسعه افق‌های همکاری در زمینه‌های مختلف در چارچوب گفت وگوی راهبردی جاری بین دو کشور در راستای تامین منافع مشترک و همچنین تحولات اوضاع عراق بحث و گفت وگو شد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: در این دیدار آخرین تحولات عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث قرار گرفت و بر اهمیت کاهش تنش‌ها و رد تشدید اوضاع و حمایت از تلاش‌ها برای تقویت امنیت، ثبات و صلح در منطقه و بکارگیری زبان گفت وگو برای حل مسائل لاینحل و احترام به حاکمیت و رد دخالت‌ها و تعدی‌ها تاکید شد.

نیروهای اشغالگر آمریکایی از سال ۲۰۰۳ میلادی در عراق مستقر هستند. بزرگترین این نیروها «عین الاسد» در استان الانبار در غرب این کشور قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha