کد خبر: طواف-پیکر-دانشمند-هسته-ای-شهید-فخری-زاد-141801
۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۰۵
طواف پیکر دانشمند هسته ای شهید فخری زاده در حرم رضوی

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  آستان نیوز، پیکر شهید محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع که جمعه ۷ آذرماه جاری در آبسرد دماوند ترور شد و به شهادت رسید شب گذشته در حرم رضوی طواف داده شد و سپس برای انجام تشییع و تدفین به قم منتقل شد.

در این طواف که به دلیل تشدید پروتکل های بهداشتی در حرم رضوی بدون حضور مردم شهید پرور برگزار شد، تعدادی از خدام حرم رضوی با قرائت قرآن کریم و مداحی در رواق مبارکه دار الذکر یاد و نام این شهید والامقام را گرامی داشتند .

در این مراسم خانواده شهید فخری زاده ، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و مدیر عالی حرم مطهررضوی حضور داشتند .

همسر دانشمند شهید محسن فخری‌زاده در حاشیه زیارت و طواف پیکر این شهید والامقام‌ در حرم‌‌مطهر رضوی گفت: شهید فخری‌زاده ارادت و علاقه خاصی به امام رضا(ع) داشت و در سفری که برای پای‌بوسی امام هشتم به مشهد آمده بودیم در دیداری که با تولیت آستان قدس رضوی داشتند اعلام کردند که در قالب خادمین علمی و نوآوری با این بارگاه ملکوتی همکاری کنند و شهید با اینکه به این موضوع خیلی علاقه داشت اما به خاطر محدودیت هایی که برای ایشان در رفت و آمد وجود داشت نمی توانستند به صورت رسمی در کشیک حضور یابند.

وی ادامه داد : با این ‌حال چون تولیت آستان قدس رضوی می دانستند که او دانشمند و محقق است از او خواستند تا در حوزه نوآوری حرم مطهر خدمت کند و مواد ضدعفونی کننده مخصوصی برای استفاده در حرم تولید کند که او قبول کرد و انجام این کار را به تیم تحقیقاتی اش سپرد. البته نمی دانم تا کجا این کار پیشرفت اما شهید فخری زاده همیشه ارادت و علاقه قلبی به امام رضا(ع) داشت.

همچنین یکی از خادمان علمی و خادمیاران حوزه نوآوری حرم مطهر رضوی در محکومیت این اقدام تروریستی پیامی را قرائت کرد: اقدام مذبوحانه و جنایت کارانه ترور دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشور شهید نوآوری محسن فخری‌زاده که به سبب خشم دشمنان کور دل انقلاب اسلامی از پیشرفت‌های علمی و تکنولوژیکی نظام اسلامی، ناامیدی از مقاومت و اقتدار بی بدیل ملت بزرگ ایران در برابر تحریم‌ها و فشارهای ظالمانه و بی‌سابقه استکبار جهانی است و با عجز کامل به حذف فیزیکی شخصیت‌های علمی، خدمتگزار و مؤثر روی آورده‌اند، شدیداً محکوم است.

ما خادمان نوآوری آستان قدس رضوی در کنار سایر عزیزان جامعه علمی، دانشگاهی و نوآوری اجازه نخواهیم داد هدف شوم ناکسان محقق شود، کار و پرچم شهدای علمی زمین بماند و تردید و ناامیدی در جامعه علمی ایجاد شود.

هر قطره از خون شهدای عزیزی مانند شهریاری‌ها، احمدی روشن‌ها، علی محمدی‌ها، رضایی نژادها، تهرانی مقدم‌ها، سلیمانی‌ها و فخری‌زاده‌ها، شجره طیبه انقلاب را آبیاری و بالنده خواهد کرد و آن کس که بزرگترین دارائی خود، یعنی جان خویش را با خداوند معامله کند، قدم در راه تحقق اراده الهی بر زمین نهاده است و خود خداوند ضامن به ثمر رسیدن اهداف اوست. همانگونه که در طول این سالیان بارها و بارها به تجربه اثبات شده است، ترور و به شهادت رساندن فرزندان این انقلاب، نه تنها خللی در حرکت عظیم این ملت ایجاد نکرده بلکه باعث سرعت بخشیدن به این نهضت نورانی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha