کد خبر: عادی-انگاری-کرونا-استان-ایلام-را-وارد-پ
۱۵ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۵۰

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمد نوذری در شصت و چهارمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا از ورود استان به پیک چهارم کرونا خبر داد و گفت: متاسفانه در این ایام با هر زبانی خطر کرونا را هشدار دادیم و حتی کار ما به خواهش و تمنا کشید اما متاسفانه عادی انگاری کرونا در استان و سهل نگاری و قصور برخی در اجرای دستورالعمل ها استان را وارد پیک چهارم کرونا نمود.

وی با عنوان این مطلب که دود سهل انگاری برخی نباید به چشم عامه مردم بررود، هشدار داد: از قرارگاه عملیاتی کرونا می خواهم که در راستای نظارت و اجرایی نمودن مصوبات ستاد کرونا قاطعانه وارد عمل شود.

وی افزود: البته اینجا بایست از همراهی و همکاری عامه مردم پای کار بودن مسئولان در اجرای مصوبات ستاد کرونا تشکر کرد اما همانطوری که نتیجه کار اعلام شد این همراهی ها و نظارت‌ها کافی نبوده است!

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا ضمن اینکه از فرمانداران خواست تا طرح همیاران سلامت را در روستاها اجرایی نمایند تاکید کرد: همه دستگاه‌های عضو ستاد کرونا موظف هستند در جهت اجرایی شدن هدف طرح همیاران سلامت که در راستای کمک به طرح شهید سلیمانی و برای اجرای مصوبات ستاد کرونا در روستا و رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی است کمک کنند.

وی با عنوان این مطلب که بر سر سلامت و جان مردم با کسی تعارف نداریم هشدار داد: من بعد با توجه به شرایط بحرانی کرونا در استان برگزاری تجمعات به هر بهانه ای از جمله مراسمات عروسی و عزا یا گردهمایی ها با هر عنوانی ممنوع بوده و با بانیان آن قاطعانه برخورد خواهد شد.

نوذری با عنوان این مطلب که ما نمی توانیم برای رعایت پروتکل ها سر هر کوچه یک مامور بگذاریم، گفت: فرمانداران موظف هستند از تمام ظرفیت برای مهار کرونا در شهرستان ها استفاده کنند.

وی افزود: در این شرایط حساس از فرمانداران می خواهم با کمک گرفتن از نفوذ ریش سفیدان و معتمدان و گروه های مردم نهاد در جهت اغنا سازی مردم برای اجرای دستورالعمل‌های ستاد کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی استفاده کنند.

استاندار ایلام در ادامه گفت: در سه ماه گذشته کمتر از انگشتان یک دست فوتی کرونا داشته ایم اما سهل‌انگاری و عادی انگاری کرونا امروز باعث شده که ظرف چند روز گذشته بیش از ۵ تا ۶ نفر فوتی کرونا داشته باشیم.

وی در ادامه از صدا و سیما و خبرنگاران در جهت اغنا سازی افکار عمومی برای جدی گرفتن خطر کرونا درخواست کمک کرد و خطاب به مردم گفت: تقاضا دارم مردم شرایط بحرانی کرونا در استان را بیش از پیش احساس کنند و در جهت سلامتی خود نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی با ستاد کرونا همکاری لازم را داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha