کد خبر: عدم-تحرک-مناسب-باعث-ضعف-عضلات-بدن-می‌ش
۲۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۴۰
عدم تحرک مناسب باعث ضعف عضلات بدن می‌شود

دکتر محمودرضا نظافتی فوق تخصص درد در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به علت درد در بیمارانی که دچار دردهای گردن و کمر هستند، اظهار داشت: طیف مختلفی از علل باعث درد این بیماران می شود. معمولا این بیماران به خاطر نوع نشستن، حرکت کردن و یا آسیب هایی است که در طول زندگی به آنها وارد شده است، دچار درد می شوند.

فرسودگی عضلات و استخوان ها

وی با بیان اینکه این بیماران می توانند به خاطر مسائل ژنتیکی و آسیب در ستون فقرات دچار درد شده باشند، افزود: همچنین این بیماران به خاطر ضعف عضلات اطراف ستون فقرات دچار فرسودگی در عضله ها ، استخوان های ستون فقرات، مهره ها و دیسک های بین مهره ای می شوند که این اتفاق معمولا به خاطر عدم تحرک مناسب، ورزش مناسب و استفاده از ناصحیح از ستون فقرات است که باعث می شود بیش از حد به این ستون ها فشار وارد شود.

فشار روی ستون فقرات

این پزشک فوق تخصص درد بیان داشت: بیش از حد فشار وارد کردن به ستون فقرات می‌تواند از عوارض زندگی های شهری و ماشینی باشد.

دکتر نظافتی ادامه داد: یکی از ابزارهایی که معمولا مریض ها را دچار مشکل می کند، استفاده بیش از حد از گوشی و فضاهای مجازی است که فشار زیادی را به گردن وارد می‌کند. این دلایل می‌تواند عوارضی برای بیماران ایجاد کند.

وی تاکید کرد: همچنین استفاده بیش از حد از کامپیوتر و سیستم های مانیتورینگ هم می تواند باعث فشار روی ستون فقرات، کمر و گردن شود و عوارض زیادی برای بیماران ایجاد کند.

نشست و برخواست های نامناسب

این پزشک فوق تخصص درد اظهار داشت: نشست و برخواست های نامناسب، حرکت های ناصحیح و استفاده از وسایل ورزشی و غیر ورزشی هم می‌تواند باعث فشار روی ستون فقرات و مهره ها شود.

دکتر نظافتی گفت: نقص ژنتیکی، بیماری‌های مادرزادی و ضربات هم می تواند مشکلاتی در ستون فقرات ایجاد کند. معمولاً همکاران در کلینیک درد و یا جراحان می توانند دردهای این بیماران را به صورت تخصصی کاهش دهند.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha