کد خبر: عدم-پوشش-برخی-از-داروهای-ضروری-توسط-بیم
۲۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۳۸
عدم پوشش برخی از داروهای ضروری توسط بیمه در"برنامه تهران20"

برنامه " تهران 20"، بیست و هفتم آذر ماه، با حضور دکتر" کاظم میکائیلی" رئیس اداره تدوین تعهدات سازمان های بیمه‌گر پایه- دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت کشور به بررسی عدم پوشش برخی از داروهای ضروری توسط بیمه پرداخت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما،دکتر میکائیلی در پاسخ به سوال مجری با مضمون آن که آیا هستند داروهایی که نیاز ضروری بیماران باشند ولی تحت پوشش بیمه نیستند؟ توضیح داد: برخی از داروهای بیماران دیابتی چهار الی پنج سالی است که در دسترس است اما تحت پوشش بیمه نیستند، به دلیل هزینه زیادی که دارند تعهدات مالی زیادی را به وجود می آورد. وی ادامه داد: برای افزایش تعهدات مالی دو راه وجود دارد؛ یا می بایست افزایش تعرفه های سنواتی سالانه صورت پذیرد یا می بایست بودجه مستقلی برای افزایش تعدات سازمان های بیمه گر در ردیف های بودجه ای در نظر گرفته شود. رئیس اداره تدوین تعهدات سازمان های بیمه‌گر پایه در خصوص بهره وری سازمان های بیمه گر افزود: ما با درخواست های نامحدود در مقابل منابع محدود مواجهیم. به این معنا که درخواست های حوزه سلامت نامحدود است و چندین دارو در این حوزه است که برای قرار گرفتن تحت پوشش بیمه در حال بررسی شدن می باشند تا بنا بر اولویت بندی شورای عالی تحت پوشش بیمه ها قرار بگیرند.

دکتر کاظم میکائیلی ادامه داد: بیماران در چند سطح به پرداخت هزینه برای تهیه دارو می پردازند؛ یک بخشی فرانشیز داروهای بیمه ای است که ممکن است یک دارو تحت پوشش بیمه باشد اما فرانشیز آن به حدی باشد که بیمار، توان پرداخت آن را نداشته باشد. بخش دیگر مابه التفاوت داروهای ایرانی و خارجی است که قانونا نمی توانیم داروهای خارجیی را که مشابه ایرانی دارند تحت پوشش بیمه قرار دهیم، یک بخش دیگر داروهای OTC و بدون نسخه هستند و ... که عمده مشکل بیماران محسوب می شوند. همچنین در این برنامه طی ارتباط تلفنی با سعید قلیچ خانی شهردار ناحیه ۲ منطقه ۱۰ تهران در خصوص رها سازی املاک تخریب شده در خیابان مرتضوی واقع در منطقه 10 تهران توضیح داد: اطراف این املاک تخریب شده دیوار کشی صورت گرفت و مستندات آن برای دست اندرکاران برنامه تهران 20 ارسال شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha