کد خبر: عرضه-بخشی-از-سهام-شهروند-و-همشهری-به-بور
۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۸:۵۲
عرضه بخشی از سهام شهروند و همشهری به بورس و فرابورس

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری سلامت؛ پیروز حناچی شهردار تهران در آيين افتتاح و بهره‌برداری رسمی از پروژه‌های سازمان مديريت ميادين ميوه و تره بار شهرداری تهران (ساختمان متمركز ستادی، 8 بازار جديد ميوه و تره بار و يك خوابگاه كارگری) با بیان اینکه اصلی ترین وظیفه شهرداری تهران ارائه خدمات قابل قبول به مردم است، اظهار کرد: میادین میوه و تره بار به شکل معنی داری نمره قابل قبولی از مردم دریافت کرده و این نشان دهنده تاثیر خدمات این سازمان به مردم تهران است.

وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های سازمان میادین میوه و تره بار ارائه خدمات یکسان و قابل قبول در تمام نقاط تهران است، افزود: ارائه این خدمات با قیمت ثابت و کیفیت قابل قبول است.

شهردار تهران بیان کرد: بر اساس شعار تهران شهری برای همه، خدمات در شمال شهر با جنوب شهر هیچ فرقی ندارد و امیدوارم که این سازمان این ویژگی را حفظ کند.

حناچی با تاکید بر اینکه سازمان میادین میوه و تره بار نمونه ای موفق از تجربه تمرکز در مدیریت شهری است، عنوان کرد: این سازمان یک تجربه خوب در خصوص مدیریت یکپارچه است؛ تجربه ای قابل قبول برای این موضوع است که اگر اختیارات و مسوولیت ها را یک جا متمرکز کنیم می توانیم خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم.معتقدم بخشی از مسوولیت ها در حوزه خدمات باید به شهرداری ها واگذار شود.

وی با بیان اینکه دولت باید شهرداری ها را برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر حمایت کند، گفت: در میادین میوه و تره بار قیمت محصولات  ۳۴ تا ۴۰ نسبت به سایر بازارها ارزان تر است و با سطح شهر تفاوت دارد.

به گفته شهردار تهران؛ تلاش کردیم با ابزارهایی سازمان های عظیمی مانند شهروند و همشهری که مثل همین سازمان میادین میوه و تره بار هستند را از نظر مدیریت بهبود ببخشیم و به همین دلیل با توافق شورا به دنبال عرضه این دو سازمان به بورس و فرابورس هستیم و مقدمات این کار انجام شده است و به سرعت در حال پیگیری آن هستیم.

حناچی تاکید کرد: از ظرفیت بورس برای اصلاح ساختار خود استفاده می‌کنیم و در نیمه اول سال آینده این دو سازمان بخشی از سهام خود را در بورس عرضه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در میادین میوه و تره بار پسماند تولید می‌شود، گفت: اما نحوه اداره آن‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد بیش از یک میلیون مراجعه در روز به میادین در سطح شهر تهران کم نیست و می‌توان پیام مناسب جلوگیری از تولید پسماند را به مردم منتقل کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه ما در این دوره ۷۴ بازار تره بار را احداث کردیم و ۵۴ میدان هم نوسازی شده است، تصریح کرد: از همه مهمتر این که مثل مابقی فضاهای شهری، میادین میوه و تره باری افتتاح نمی شود مگر این که مناسب سازی شده باشد .

حناچی عنوان کرد: امروز چندین بازار افتتاح شد که این بازارها سهم زیادی در مشکلات اقتصادی مردم دارند و از ۲۴۵ میدان میوه و تره بار به ۲۷۰ میدان میوه و تره بار در سال ۱۴۰۰ می‌رسیم؛ تاکنون در ۱۰۴ میدان میوه و تره‌بار موضوع مناسب سازی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به خرید از میادین میوه و تره بار اظهار داشت: امروز شاهد این هستیم که یک میلیون خرید از میادین میوه و تره بار انجام می‌شود البته اگرچه میوه‌ها درجه یک نیستند، اما از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند و در مقایسه با میانگین قیمت‌های سطح شهر محصولاتی که در میادین عرضه می‌شوند از قیمت کمتری برخوردار هستند و طبق توافق‌ها سرویس ارائه محصولات پروتئینی بهتر می شود.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha