کد خبر: عمل-پیوند-قلب-با-موفقیت-دردانشگاه-علوم
۲۱ آذر ۱۴۰۰، ۹:۲۵

هشتاد و ششمین عمل پیوند قلب بر روی یک بیمار مبتلا به نارسایی قلبی با موفقیت در مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی امام رضا(ع) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موفقیت انجام شد.

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،جراح تيم پیوند قلب و ریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: به همت تيم پيوند قلب وريه دانشگاه وبا همکاری بیمارستان منتصریه  در بيمارستان امام رضا (ع)،پیوند بر روي یک اقاي 27 ساله ساكن مشهد مبتلا به نارسایی حاد قلبی با موفقيت انجام شد.

دکتر محمد عباسی خاطر نشان کرد:  قلب اهدایی از جواني 22ساله که دچار مرگ مغزی شده بود در مرکز دیالیز و پیوند اعضا منتصریه دریافت و در بخش جراحی قلب باز بیمارستان امام رضا(ع) به این بیمار پیوند شد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: حال عمومي این بیمار در حال حاضر خوب است و در بخش مراقبت های ویژه دوران نقاهت را طی می کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: با توجه به اینکه پیوند قلب کار تیمی بوده و گروه های متعددی در آن دخیل هستند استمرار کار گروهی نشان دهنده سازمان دهی مناسب در این گونه اعمال جراحی است و چه بسا که گروه های مختلفی برای انجام چنین عمل هایی اقدام می کنند که به علت نداشتن زیر ساخت های مناسب و هماهنگی کار تیمی خیلی سریع متوقف می شود.

وی گفت: خوشبختانه تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مشارکت همکاران جوان دانشمند، متعهد، علاقمند و دلسوز بیمار تشکیل شده  که هر چه از شروع فعالیت تیم می گذرد هماهنگی آن بارزتر و نتایج آن نیز بسیار مطلوب تر گشته است.

جراح تيم پیوند قلب و ریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز امیدواری کرد: با رعايت كامل پروتكل هاي بهداشتي وريشه كني ويروس كرونا در آينده بتوانيم خدمتگزار بيماران كانديد پيوند قلب وريه دانشگاه علوم پزشكي مشهد باشيم.

دکتر عباسی از همکاری صمیمانه و دلسوزانه تیم پرستاری پیوند قلب و ریه اتاق عمل ، ای سی یو قلب باز وبخش جراحی قلب باز قدردانی نمود.

دکتر رضا باقری رییس تیم پیوند قلب و ریه، دکتر محمد عباسی رییس تیم پیوند قلب و جراح قلب، دکتر ناهید زیرک متخصص بیهوشی، دکتر علیرضا صداقت و دکتر شهرام امینی فوق تخصص مراقبت های ویژه ،دكتر فروه وکیلیان وسارا اميني وپروانه كفشباني فوق تخصص قلب و نارسایی قلب  ، و دکتر امیر هوشنگ محمد پور فارماکولوژيست و دکتر سید حمید رضا حسینی خواه جراح قلب از اعضای تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند..

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha