کد خبر: عینک-طبی-هوشمندی-که-به-طور-خودکار-فوکوس
۱۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۲۰
به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، محققان دانشگاه استنفورد از تولید عینک طبی هوشمندی خبر داده‌اند که دارای قابلیت فوکوس خودکار بوده و می‌تواند با ردگیری حرکات چشم به طور دقیق بر روی نقطه مورد نیاز تمرکز کند و تصاویری دقیق ارائه دهد. استفاده از این عینک به خصوص به نفع افرادی است که به علت بالا رفتن سن با مشکل پیرچشمی‌دست و پنجه نرم می‌کنند و استفاده از لنزهای چشمی‌نیز گرفتاری‌های آنها را برطرف نمی‌کند.

عینک طبی یادشده مجهز به لنزهای مایع ویژه، دوربین‌های هوشمند شناسایی کننده عمق میدان و فناوری ردگیری چشم است که تصویری دقیق و با کیفیت بالا را برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

عبور جریان برق از لنز مایع باعث افزایش یا کاهش ضخامت آن می‌شود و لذا میزان فوکوس مطلوب به دست می‌آید. استفاده از عینک یادشده مطالعه مطالب مختلف را از فواصل مختلف بدون هیچ گونه مشکلی ممکن می‌کند.

در حال حاضر بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان با مشکل پیرچشمی‌دست و پنجه نرم می‌کنند و لذا استفاده از فناوری یادشده می‌تواند مشکل آنها را حل کند. استفاده از عینک یادشده می‌تواند مشکل 56 درصد از افراد یادشده را حل کند و با ارتقای فناوری مورد استفاده این رقم افزایش می‌یابد.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha