کد خبر: فعال-شدن-خط-تولید-ماسک-در-یکی-از-مراکز-ش
۱۹ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۲۴

به گزارش خبرنگار شهری طبنا (خبرگزاری سلامت) مالک حسینی سرپرست سازمان رفاه،‌ خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در نشست خبری مجازی با اشاره به اقدامات این سازمان در پی شیوع کرونا ویروس در تهران اظهار داشت: از زمان شروع این ویروس بخشنامه‌هایی در خصوص رعایت حداکثری نظافت به گرمخانه‌ها ابلاغ کردیم.

وی افزود: از زمانی که کرونا وارد کشور شد وضعیت مراکز را به حالت ویژه تغییر دادیم و پروتکل‌هایی در مورد ورود افراد کارتن خواب به گرمخانه‌ها تدوین کردیم و در همین راستا ایجاد اتاق ایزوله برای همه مراکز در دستور کار قرار گرفت.

سرپرست سازمان رفاه،‌ خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه در حال حاضر میزان مراجعه کارتن خواب‌ها در پی شیوع کرونا افزایش یافته است، گفت: ورودی‌های ما از روزهای پیک سرما هم بیشتر شده است.

مالک حسینی با اشاره به اینکه ماده ۱۶ پذیرش معتادان متجاهر را متوقف کرده ایم، تصریح کرد: از سوی دیگر ندامتگاه‌ها اقدام به ارایه مرخصی به افراد کرده‌اند که ممکن است به دلیل عدم پذیرش این افراد از سوی خانواده‌ها و یا عدم امکان سفر به این مراکز مراجعه می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس پروتکل تدوین شده علایم اولیه همه کارتن خواب‌های ورودی به گرمخانه‌ها چک می‌شود، گفت: اگر مورد خاصی داشتند طی هماهنگی با اورژانس نسبت به انتقال آنها اقدام می‌شود.

سرپرست سازمان رفاه،‌ خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: در پی کنترل شیوع کرونا تمامی گرمخانه‌ها روزانه سه مرتبه ضدعفونی می‌شوند.

مالک حسینی با بیان اینکه هر شب آموزش‌های بهداشتی به کارتن خواب‌ها و افراد بی خانمان ارایه می‌شود، عنوان کرد: 4هزار کودک کار در مدارس پرتو مشغول به تحصیل بودند و از روز دوم اسفند ماه این مدارس تعطیل شد.

وی با اشاره به اینکه خط تولید ماسک در یکی از مراکز شهرداری فعال شده است، افزود: در حال حاضر به همه مددجویان روزانه یک تا دو ماسک داده می‌شود.

سرپرست سازمان رفاه،‌ خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران به وضعیت کودکان کار هم اشاره کرد و گفت: در این خصوص با سازمان‌های مردم نهاد همکاری می‌کنیم.

مالک حسینی با اشاره به راه‌اندازی یک خط ارتباطی با سازمان‌های دولتی بیان کرد: این سازمان‌ها در راستای مسوولیت پذیری اجتماعی خود به ما کمک خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha