کد خبر: قانونی-برای-استخدام-معلمان-مدارس-غیرا
۲۱ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۱۵
قانونی برای استخدام معلمان مدارس غیرانتفاعی نداریم

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، قاسم احمدی لاشکی  درباره جذب معلمان شاغل در مدارس غیرانتفاعی، عنوان کرد: در حال حاضر قانونی برای جذب و استخدام معلمان مدارس غیرانتفاعی وجود ندارد؛ بنابراین نمی‌توان نسبت به جذب و استخدام این معلمان اقدام خلاف قانونی صورت داد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش افزود: چنانچه مجلس یازدهم برای جذب و استخدام معلمان غیرانتفاعی قانونی تصویب کند، موظف به اجرای آن هستیم.

احمدی لاشکی یادآور شد: حتی ورود تدریس معلمان مدارس غیردولتی به مدارس دولتی نیز نیاز به قانون دارد که ما در این زمینه نیز قانونی نداریم.

چرا برخی معلمان زیر یک میلیون تومان دریافتی دارند؟

این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه چرا نحوه پرداختی به معلمان مدارس غیرانتفاعی هیچ ضابطه‌ای ندارد و ممکن است معلمی در یک مدرسه‌‌ لاکچری در تهران حقوقی نجومی ولی برخی معلمان در شهرستان‌ها حتی زیر یک میلیون تومان دریافتی دارند، گفت: قطعا وزارت آموزش و پرورش وظیفه دارد، نظارت خود را بر مدارس غیردولتی افزایش باشد تا شاهد چنین مواردی نباشیم.

وی ادامه داد: البته مجلس دهم برای ضابطه مند کردن مدارس غیردولتی، قانون تصویب کرده است و در این قانون برای حمایت از معلمان مدارس غیرانتفاعی موادی درج شده که در حال ابلاغ و اجرا است.

با صاحبان متخلف مدارس دولتی برخورد می‌شود  

احمدی لاشکی تصریح کرد: اگر صاحبان مدارس غیرانتفاعی از معلمان سوء استفاده می‌کنند، اقدامی خلاف قانون مرتکب شده‌اند و بازرسان و ناظران آموزش و پرورش قطعا با این موضوع برخورد خواهند کرد و پرونده تخلف مدارس غیردولتی متخلف را حتی به مراجع قضایی ارسال خواهند کرد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: تمامی معلمان مدارس غیرانتفاعی باید دارای بیمه باشند و حقوق خود را در موعد مقرر دریافت کنند و نظارت آموزش و پرورش در این حوزه با وجود قانون مدارس غیردولتی ارتقا خواهد یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha