کد خبر: لزوم-تسریع-صادرات-سیب-از-آذربایجان-غرب
۶ بهمن ۱۳۹۹، ۹:۱۰

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمدمهدی شهریاری با انتقاد از خروج ضعیف سیب از آذربایجان غربی، اظهار داشت: بایستی مسئولان سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوطه نهایت تلاش خود را برای خروج سیب از استان و صادرات به کشورهای دیگر به‌صورت جدی به کار گیرند.

وی با بیان این که کاهش نرخ ارز در صادرات و درآمد تولیدکنندگان و تاجران تأثیر منفی دارد، خاطر نشان کرد: موضوع سیب استان به‌قدری اهمیت دارد که از طریق مکاتبه با ریاست جمهوری به دنبال برطرف کردن مشکلات و هموارسازی صادرات این محصول هستیم.

استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: ذخایر سیب در سردخانه‌های استان بالغ بر ۵۵۰ هزار تن برآورد شده و این در حالی است که خرید شب عید میوه سیب ۱۳ هزار تن پیش بینی شده و سهم استان در این میان ۱۰ هزار تن است.

وی یادآور شد: بحث برندسازی در موضوع صادرات و ایجاد زیرساخت‌های صادراتی از موارد مهم در انجام صادرات است. متأسفانه این موضوع به خوبی در کشور ما جا نیفتاده و فروش در سایر کشورهای همسایه پس از عرضه و ورود کالا به کشور میزبان صورت می‌گیرد.

استاندار آذربایجان غربی حمل‌ونقل را از مؤلفه‌ها و زیرساخت‌های اساسی توسعه عنوان کرد و ابراز داشت: توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل به‌ویژه حمل‌ونقل هوایی در استان می‌تواند به رونق اقتصادی کمک قابل توجهی کند.

شهریاری تاکید کرد: مسئله صادرات در همه حال جزو مهم‌ترین مسائل بوده و پیگیری مشکلات صادراتی در اولویت اقدامات دولت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha