بیماری لوپوس در زنانی که از فاجعه زایمان جنین مرده رنج می‌برند بیشتر است

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از فارس نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد زنانی که از فاجعه زایمان جنین مرده رنج می‌برند، به میزان قابل توجهی بیش از سایر افراد ممکن است دچار بیماری لوپوس شوند.

براساس این مطالعه، زنانی که از فاجعه مرده‌زایی رنج می‌برند، چهار برابر بیشتر در معرض ابتلا به لوپوس هستند.

به مرگ جنین بعد از هفته ۲۰ بارداری در رحم یا هنگام تولد، مرده‌زایی می‌گویند؛ کارشناسان نتایج بیش از ۱۰۰ هزار حاملگی ثبت شده را تجزیه و تحلیل کردند.

آنها میان نوع  زایمان‌ها و بیماری لوپوس یک نوع ارتباط کشف کردند؛ لوپوس یک بیماری التهابی مزمن است که در اختلال در سیستم ایمنی بدن (به طور خودبخودی) ایجاد می‌شود یعنی سیستم ایمنی بدن به بافت‌های خودی آسیب وارد می‌کند و منجر بروز علائم بیماری به صورت تورم، درد و تخریب بافت‌ها و ارگان‌های بدن می‌شود.

تصور می‌شود که حدود ۱ از هر ۲۴۰ زن در انگلیس دچار مرده‌زایی می‌شوند؛ محققان منچستر پیوندی بین زایمان‌ها و اختلالات بافت پیوندی پیدا کردند که شواهد محکمی از ارتباط میان مرده‌زایی و ابتلا به بیماری لوپوس در سال‌های بعدی را نشان می‌دهد.

هانا کتور، نویسنده مقاله و متخصص زنان و زایمان  از دانشگاه منچستر گفت: «مرده‌زایی میراث روانی و بیولوژیکی به جای می‌گذارد».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha