کد خبر: مجموع-مبتلایان-به-کروناویروس-در-فارس-ب
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۳۵

به گزارش  گروه استان های های خبرگزاری سلامت به  نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «سید روح الله حسینی» اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۸۵۰ هزار و ۷۲۰ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۴۶ هزار و ۶۹۵ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۹۶ هزار و ۱۰۳ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۳ هزار و ۸۱۱ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۶۰ هزار و ۵۰۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را هزار و ۹۴۴ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۳۰۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۲۳۴ هزار و ۵۹۰ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

دکتر حسینی با ابراز تاسف از جان باختن یازده هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را چهار هزار و ۱۶۲ اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: تنها راه پیشگیری از ابتلا به کروناویروس، رعایت پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از ترددهای غیرضرور و دوری از دورهمی های خانوادگی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha