کد خبر: مدافعان-سلامت-لایق-تکریم‌اند
۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۵۴

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از  خانه ملت، زهرا شیخی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی طی پیامی روز پزشک را به جامعه پزشکی تبریک و تهنیت گفت.

در متن پیام سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان، آمده است: اول شهریورماه زادروز نابغه‌ی دوران، دانشمند بزرگ و طبیب نامدار ایرانی شیخ الرییس ابوعلی سینا به عنوان روز پزشک نامگذاری شده است. روزپزشک نماد قدردانی از انسان‌های بزرگواری است که دستان شفابخششان برای آحاد مردم این سرزمین سلامت جسم و روان در زندگی را هدیه می‌کند.

اما روز پزشک امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و وجود هزاران مبتلا به بیماری کووید_19 و غم و اندوه از دست دادن صد و شصت و هشت نفر از همکارانمان که درمان مردم را بر جان خود مقدم دانسته و فداکارانه در جبهه مبارزه با کرونا ایستادگی کرده اند با سالهای قبل تفاوت بسیاری دارد.

امسال باید یاد و نام همکارانی را گرامی بداریم که به مقام پزشک جایگاه والایی دادند. این پزشکان لایق تکریم اند و چه تکریمی بالاتر از این که در این شبها به یادشان باشیم و در عزاداری‌های سرور و سالار شهیدان آنها را نیز سهیم کنیم. عزاداری‌هایی که حتما با رعایت کامل پروتکل های اعلامی ستاد مبارزه با کرونا برگزار می‌گردد.

یقین دارم مردم متدین ما در این شبها همچون همیشه نشان می دهند که اگر قرار باشد دستورات رهبر عزیزمان در مورد رعایت پروتکل‌ها را انجام دهند بیش از هر کس دیگری در اجرای آن حساس خواهند بود.

در پایان ضمن گرامیداشت ماه پر برکت محرم و التماس دعا از همه عزیزان در این شبها، به روح همه پزشکان جان باخته و شهدای سلامت این سرزمین درود می‌فرستم./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha