کد خبر: مسئولان-محرومیت‌زدایی-از-حوزه-آموزش-م
۱۸ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۵۸
مسئولان محرومیت‌زدایی از حوزه آموزش مناطق محروم را در اولویت قرار دهند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت،سیدعلی موسوی با اشاره به وضعیت مدارس مناطق محروم کشور، گفت: یکی از دغدغه‌های اساسی این فراکسیون تلاش برای محرومیت‌زدایی از حوزه آموزش مناطق محروم کشور است، چرا که متاسفانه تاکنون به وضعیت مدارس این مناطق توجهی نشده تاجاییکه برخی از آنها هنوز دارای مدارس کپری هستند.

مسئولان محرومیت‌زدایی از حوزه آموزش مناطق محروم را در اولویت قرار دهند

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در فراکسیون مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته مجلس، ضرورت بهبود وضعیت مدارس مناطق محروم کشور را به طور جدی پیگیری خواهیم کرد و از وزارت آموزش و پرورش و خیرین مدرسه‌ساز می‌خواهیم که در این زمینه به ما کمک کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از مهمترین اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محرومیت‌زدایی است، بنابراین بعد از گذشت 41 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، تشکیل کلاس‌های درس در چادر یا کپر در برخی نقاط کشور در شان ما نیست.

موسوی یادآور شد: هم‌اکنون اغلب مدارس و دانشگاه‌های معتبر در کلان شهرها و شهرهای برخوردار، هستند، اما زمان آن رسیده است که رفع مشکلات حوزه آموزش و پرورش مناطق محروم  در اولویت برنامه‌های مسئولان قرار گیرد.

چرا ارائه خدمات آموزشی به دانش‌آموزان در شرایط شیوع کرونا باید حضوری باشد؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، در ادامه با ابراز نگرانی از برگزاری کلاس‌های درس به صورت حضوری در تمام مناطق کشور در شرایط پیک دوم شیوع کرونا، خاطرنشان کرد: وقتی خدمات آموزشی دانشگاه‌ها به صورت مجازی ارائه می‌شوند، چه علتی وجود دارد که ارائه خدمات آموزشی به دانش‌آموزان به صورت حضوری باشد؟

رئیس فراکسیون مناطق محروم و کمتر توسعه یافته مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: البته آموزش و پرورش باید برای ارائه خدمات آموزش مجازی در مناطق محروم تجهیزات لازم اعم از گوشی هوشمند یا تبلت را در اختیار دانش‌آموزان و دانشجویان این مناطق قرار دهد و برای تامین اعتبارات این بخش نیز باید وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مقابله با کرونا تدبیری بیندیشند و بخشی از اعتباراتی که برای مقابله با کرونا در نظر گرفته شده است را به این بخش اختصاص دهند./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha