کد خبر: مسیر-سبز-صادرات-سیب-در-گمرکات-کشور-راه
۲۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۵۴

به گزارش گروه استان های  خبرگزاری سلامت  به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، نادر صادقی افزود: ایجاد خط سبز گمرکی برای جلوگیری از معطلی کامیون های حامل سیب در گمرکات کشور از جمله درخواست های استاندار آذربایجان غربی از رییس جمهوری بود که این امر محقق و در حال حاضر این امر اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: این خط سبز در گمرکاتی که صادرات سیب  در آنها جریان دارد، راه اندازی شده و می تواند در افزایش سرعت و حجم صادرات بسیار موثر باشد.

این مسوول ادامه داد: معافیت صادرات سیب درختی در سال جاری، رفع تعلیق کارت‌های بازرگانی صادرکنندگان سیب، موافقت با تهاتر صادرات سیب با میوه های گرمسیری نظیر موز، تجدید نظر در ارزش گذاری و درجه بندی سیب از دیگر بخش های نامه استاندار آذربایجان غربی به دکتر روحانی بود که با دستور رییس جمهوری به وزرای جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و رییس کل بانک مرکزی به صورت متناوب در حال انجام است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: صادرات سیب در مقابل واردات موز از درخواست های مهم صادرکنندگان در کشور بود که این مهم در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار  کشور مصوب شده و عملیاتی می شود.

صادقی بیان کرد: رفع تعلیق کارت‌های بازرگانی صادرکنندگان سیب هم در حال حل  شدن است.

وی در خصوص نشانه های حل شدن این مشکل گفت: از ابتدای امسال حدود ۸۰۰ هزار تن سیب درختی در سردخانه های استان موجود بود که این رقم در حال حاضر به ۵۰۰ هزار تن رسیده که نشانه انجام صادرات است.

وی افزود: البته این صادرات سرعت لازم را ندارد که این سرعت باید افزایش یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: در حال حاضر  سیب استان به کشورهایی نظیر هندوستان، افغانستان، کشورهای موسوم به اوراسیا، حوزه خلیج فارس، عراق گرجستان و پاکستان از طریق افغانستان صادر می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha