به گزارش گروه بهداشت ودرمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر عبدالرضا نوروزی ، با اشاره به اینکه تغذیه در فصل سرما به دلیل شیوع  ویروس های مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا سیستم ایمنی بدن باید با رژیم غذایی مناسب تقویت شود  خاطر نشان کرد: مهمترین موارد در داشتن رژیم غذایی مناسب استفاده کافی از منابع میوه و سبزیجات است که در این میان مصرف میوه هایی که دارای ویتامین Aو C هستند به منظور افزایش قدرت ایمنی توصیه می شود.

وی ادامه داد: ویتامین A نقش مهمی را در تقویت سیستم ایمنی بدن ایفا می کند که این ویتامین در میوه های قرمز ، سبزی های زرد رنگ ، مرکبات و هویچ و شلغم موجود است و می تواند با مصرف هفته یکبار شلغم و آب هویج،ویتامین مورد نیاز بدن را تامین کرد.

دکتر نوروزی با بیان اینکه حدود 100 میلی گرم ویتامین سی در روز مورد نیاز بدن است، گفت: مصرف روزانه 2 پرتغال ویتامین سی مورد نیاز بدن را تامین می کند .

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در فصل سرما سوخت و ساز بدن افزایش می یابد تا بتواند دمای طبیعی بدن را حفظ کند، گفت: این افزایش سوخت و ساز باعث افزایش اشتها نیز می شود به همین دلیل اکثر افراد در فصل سرما با افزایش یک و نیم تا کیلویی وزن بدن روبرو هستند.

دکتر نوروزی با بیان اینکه بدن در فصل سرما تمایل بیشتری به غذاهای چرب و کالری بالا دارد ، ادامه داد: شب های طولانی فصول سرد سال و مصرف غذاهای چرب باعث ایجاد یبوست در برخی از افراد میشود که  میتوان این مشکل را با مصرف میوه ها بویژه  مرکبات برطرف کرد.

وی با بیان اینکه مصرف کیوی به دلیل فیبر موجود یکی از میوه های مناسب در فصل زمستان است که به دلیل فیبر محلول در اب از یبوست جلوگیری می کند، ابراز کرد:ویتامین دی موجود در بدن نیز در فصل سرما به دلیل زاویه تابش افتاب با کاهش روبرو می شود از همین رو نیاز به مصرف مکمل ها براساس ارزیابی نیاز بدن وجود دارد.

کد خبر مصرف-مواد-غذایی-حاوی-ویتامینa-وc-تقویت-ک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =