کد خبر: معلولیت-فرزند،-مانع-تدریس-معلم-نشد
۱۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۱۲
معلولیت فرزند، مانع تدریس معلم نشد

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی اداره‌کل آموزش‌وپرورش ، اگرچه با شیوع ویروس کرونا محدودیت‌هایی در سال تحصیلی جاری به وجود آمد و مأموریت اصلی آموزش و پرورش از آموزش حضوری به مجازی تغییر مسیر داد اما کار در حوزه‌های آموزش و پرورش هیچگاه متوقف نشد و امروز شاهد هستیم که مدیران، معلمان و دیگر کادر آموزش و پرورش نه تنها فعالیتشان کمتر نشده بلکه بیشتر شده ولی شرایط سختی را سپری می‌کنند.

یکی دیگر از معلمین استان اصفهان که در منطقه میمه تدریس می‌کند و جلوهای ایثار معلمی را بار دیگر به منصه ظهور گذاشته زهرا مالیان، آموزگار پایه چهارم دبستان۱۲ فروردین روستای ونداده از بخش میمه استان اصفهان است که یک فرزند ۷ ساله با بیماری سی پی(فلج مغزی خیلی شدید) دارد. وی در سال ۱۳۹۳ بعد از اتمام دوران پیش دانشگاهی با همین شرایط در دانشگاه فرهنگیان اصفهان در رشته علوم پذیرفته شد ولی به خاطر بیماری فرزندش قادر به ماندن در خوابگاه دانشگاه نبود و برای حضور در کلاس، مسافت 105 کیلومتری میمه به اصفهان را ۵ روز در هفته سفر می‌کرد.

مالیان در گفتگو با خبرنگار آموزش و پرورش اظهار داشت: سختی های زیادی در مسیر من وجود داشت اما عشق و علاقه به شغل شریف معلمی، این سختی ها را برای من آسان می کرد و با توکل برخدا و تلاش زیاد، در سال۱۳۹۷ فارغ التحصیل شدم که از مهر ماه سال ۹۷  تا کنون در مدرسه ۱۲ فروردین روستای ونداده در پایه چهارم مشغول به خدمت هستم.

وی با اشاره به تدریس در شرایط شیوع ویروس کرونا افزود: قبل از دوران کرونا با وجود کلاس های حضوری و شرایط سخت نگهداری از فرزند معلولم، به مدرسه می رفتم و چون فاصله منزل تا مدرسه کم بود، زنگ های تفریح به منزل بر‌می‌گشتم تا به فرزندم رسیدگی کنم. در حال حاضر هم با توجه به تدریس در فضای مجازی، همراه با نگهداری از فرزندم برای دانش آموزانم تدریس می‌کنم و به جد پیگیر آموزش مجازی دانش آموزانم هستم.

آموزگار پایه چهارم دبستان۱۲ فروردین روستای ونداده بخش میمه تاکید کرد: با وجود سختی های زیادی که در مسیرم قرار داشته، هیچگاه دلسرد و ناامید نشدم، خدا را شاکرم که به من این وظیفه و شغل دوست داشتنی و درعین حال سخت را سپرده است و امیدوارم بتوانم در تربیت فرزندان صالح برای جامعه موفق باشم.

مالیان تصریح کرد: امیدوارم در ادامه امتحان‌های زندگی در درگاه خداوند سربلند باشم، از لحاظ زمانی و عشق و علاقه به کار هیچگاه کم کاری نخواهم کرد و انشاالله که خدا به همه پدر و مادرها فرزند سالم هدیه بدهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha