کد خبر: مناطق-آزاد-با-برنامه-مدون-به-ریل-اصلی-با
۲۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۶:۳۵
مناطق آزاد با برنامه مدون به ریل اصلی باز می گردند

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دولت ، سعید محمد پنجشنبه در حاشیه دیدار با استاندار خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با ظرفیت‌های موجود و رفع نیازمندی های این هدف محقق می شود و باید در جهت ایجاد رونق تجاری و اقتصادی در سرزمین اصلی فعالیت کنیم.

وی با اشاره به اینکه قرار است برای حل مشکلات مردم همکاری مشترک با منطقه آزاد اروند و خوزستان برقرار کنیم افزود: مردم خرمشهر، آبادان و روستاهای محدوده منطقه آزاد اروند با مسائل زیادی روبرو هستند و تلاش می‌کنیم با ظرفیت سازی در منطقه آزاد و با بهره گیری از اختیارات قانونی تعریف شده در مناطق این وضعیت مرتفع شود.

مشاور رئيس جمهور با بیان اینکه به علت تداخل بین دستگاهی از بسیاری از ظرفیت‌ها در منطقه آزاد اروند استفاده نمی‌شود ادامه داد: تلاش بر این است که این تداخل برطرف و از ظرفیت‌های موجود برای بهبود معیشت مردم منطقه استفاده شود.

سعيد محمد اظهار داشت: با پیش بینی‌ انجام شده جذب سرمایه گذاری خوبی در منطقه آزاد اروند شاهد خواهیم بود، رونق تولید و اشغال در این منطقه ایجاد خواهد شد تا با برنامه ریزی انجام شده در یک دوره زمانی کوتاه مدت وضعیت مردم بهبود یاید.

وی گفت: دستگاه‌های ذیربط، وزارتخانه ها و گمرک نیز باید همکاری لازم را داشته باشند و عزم جدی در دولت و مجلس کمک به حل مشکلات مردم است.

دبير شورايعالي مناطق آزاد تجاري - صنعتي و ويژه اقتصادي با اشاره به اینکه مناطق آزاد بر اساس چند اصل پایه ریزی شده اند اظهار داشت: این مناطق با بیش از ۳۰ سال فعالیت با  هدف رونق اقتصادی و تجاری سرزمین اصلی باید در جهت سرمایه  گذاری، صادرات، تولید و وارد کردن فناوری های نوین فعالیت می‌کردند اما شاخص‌های لازم ضعیف ارزیابی شده و متاسفانه در سرمایه گذاری، تولید و صادرات اتفاق خاصی در مناطق آزاد نیفتاده که جای تاسف است.

گفتني است؛ «سعید محمد» در سفر ۲ روزه خود به منطقه آزاد اروند، حضور در گلزار شهدا، بازدید از پروزه‌های عمرانی، صنعتی، نفت، انرژی و نشست با فعالان اقتصادی، نخبگان و خانواده شهدا و ایثارگران را در دستور کار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha