کد خبر: مهمترین-نیاز-بیماران-تنفسی-دستگاههای
۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۷:۲۸
مهمترین نیاز بیماران تنفسی دستگاههای کمک‌تنفسی است

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت ، با حضور در بخش‌های بستری بیماران حاد تنفسی و بیماران کرونا مثبت دو بیمارستان علی بن ابی طالب (ع)  و خاتم الانبیا از نزدیک در جریان  روند ارائه خدمات به بیماران  مبتلا به کرونا در  این دو مرکز قرار گرفت.

بنابر این گزارش، بازدید از مرکز غربالگری ۱۶ ساعته سیدالشهدا(ع) زاهدان از دیگر برنامه های این سفر یکروزه بود.

دکتر جان بابایی در حاشیه این بازدیدها با اشاره به نیاز بیماران مبتلا به کرونا به دستگاه‌های کمک‌تنفسی گفت:  مهمترین نیاز تجهیزاتی بیماران تنفسی دستگاه‌های کمک‌تنفسی است که خوشبختانه هم در استان سیستان و بلوچستان به میزان کافی وجود دارد و هم در سطح کشور امکان ساخت و تهیه آن فراهم شده است.

معاون درمان  وزیر بهداشت با اشاره به حجم خدمات ارائه شده به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های زاهدان گفت: بیش از ۴ ماه مداوم است که کادر درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی و از جمله همکارانمان در زاهدان با تلاش شیانه روزی در حال ارائه خدمات به بیماران تنفسی و کرونا هستند.

وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از بیماران بستری در سیستان و بلوچستان را افراد جوان و میانسال تشکیل می‌دهند افزود: این واقعیت نشان دهنده چرخش ویروس در جامعه است و ضرورت توجه بیشتر به رعایت فاصله گذاری فیزیکی را نشان می‌دهد.

دکتر جان بابایی گفت: در چند سال اخیر تخت‌های بستری در استان سیستان و بلوچستان توسعه قابل قبولی داشته است و با تکمیل تخت‌های بستری اختصاصی کرونا از ظرفیت دیگر بخش‌ها برای ارائه خدمات به بیماران استفاده خواهد شد.

معاون درمان وزیر بهداشت افزود: با تمام این تمهیدات و پیش بینی ها، پیشگیری از بروز موارد جدید با رعایت بهداشت فردی، فاصله گذاری هوشمند اجتماعی و استفاده از ماسک مهمترین اولویت ماست، چون به هرحال درصدی از مبتلایان با وجود دریافت کاملترین و بهترین خدمات درمانی هم ممکن است جان خود را از دست بدهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha