کد خبر: میدان-آزادی-تا-سی-و-سه-پل-پیاده-راه-می-شو
۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۱۵
میدان آزادی تا سی و سه پل پیاده راه می شود

به گزارش خبرگزاری سلامت از اصفهان،قدرت اله نوروزی در برنامه تلویزیونی گفتگوی هفته اظهار کرد: درصدد هستیم تا شهر را از خودرو محور بودن به انسان محوری تبدیل کنیم که برای تحقق این هدف مهم باید پیاده‌روها را توسعه داده و پیاده‌راه سازی‌ها را افزایش دهیم.

وی به لزوم افزایش محورهای پیاده در شهر اشاره و تصریح کرد: باید در شهر به جای خیابان‌های عریض، پیاده‌روهای عریض داشته باشیم، بر اساس این سیاست درصدد پیاده‌راه کردن مسیر حدفاصل میدان آزادی تا سی و سه پل هستیم تا در امتداد آن، مسیر پیاده راه به میدان انقلاب، میدان امام حسین (ع)، میدان امام (ره) و میدان امام علی (ع) متصل و شهر دارای یک محور پیاده راه مطلوب باشد.

وی ادامه داد: پیاده راه شدن میدان آزادی تا سی و سه پل توسط مشاور در مرحله بررسی و طراحی آن در حال انجام است.

شهردار اصفهان همچنین پیاده‌راه شدن محور تاریخی چهارباغ عباسی را مورد اشاره قرار داد و گفت: نیویورک‌تایمز، اصفهان را پنجاه و دومین مقصد گردشگری جهان اعلام کرده است و البته اصفهان نخستین نقطه گردشگری ایران به شمار می‌آید، بنابراین بی‌شک با تمام شدن شرایط کرونایی و ایمن شدن محیط، اصفهان باز هم محور گردشگری و چهارباغ محل حضور افراد از نقاط مختلف کشور و جهان خواهد شد.

*ارتقای زیست‌پذیری شهر و بهبود کیفیت محیط زندگی مردم

وی با اشاره به اینکه ارتقای زیست‌پذیری شهر و بهبود کیفیت محیط زندگی مردم مورد دغدغه جدی مدیریت شهری بوده و در حوزه محیط زیست و افزایش کیفیت محیط زندگی شهروندان برنامه‌ریزی‌های خوبی کرده است، ادامه داد: ایجاد پاتوق‌های شهری در مناطق ۱۵ گانه یکی از مصادیق این موضوع است. در حال حاضر پاتوق‌های شهری در مناطق یک و ۹ شهرداری ایجاد شده تا افراد سالمند در آن‌ها به استراحت و گفت و گو بپردازند و در دیگر مناطق هم ایجاد خواهد شد.

شهردار اصفهان همچنین برنامه‌ریزی برای ایجاد ۷۷۷ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری جدید در شهر و اجرای ۱۵۰ کیلومتر از این مسیرها تا پایان سال‌جاری را مورد اشاره قرار داد و گفت: مسیرهای دوچرخه‌سواری با هدف کاهش استفاده شهروندان از خودروهای شخصی ایجاد می‌شود، بنابراین انتظار می‌رود شهروندان تا حد امکان سفرهای درون شهری خود را با استفاده از دوچرخه انجام دهند.

وی با بیان اینکه مسیرهای دوچرخه در اصفهان باید شلوغ تر از خیابان‌های شهر باشد، تصریح کرد: مردم باید در تکمیل زیرساخت‌ها همکاری کنند و بیشتر از دوچرخه استفاده داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha