کد خبر: میزان-سرمایه-گذاری-صنعتی-در-گیلان-42-درص
۱۶ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۰۰
میزان سرمایه گذاری صنعتی در گیلان 42 درصد افزایش یافت

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  شاتا، فرهاد دلق پوش گفت: در سال گذشته ، 214 فقره پروانه بهره برداری صنعتی جدید با سرمایه گذاری ۲۲۰ میلیارد تومان در استان صادر شد که این میزان سرمایه گذاری در سال 99 نسبت به سال 98، 42 درصد رشد را نشان می دهد.

دلق پوش افزود: این واحدهای صنعتی برای دو هزار و 536 نفر اشتغالزایی خواهد کرد که نسبت به سال 98 بیانگر 20 درصد رشد از لحاظ ایجاد اشتغال است.

وی با بیان اینکه همچنین سال گذشته جواز تاسیس برای 39 طرح توسعه صنعتی در استان صادر شده است ، اظهار داشت: برای این طرح ها سرمایه گذاری 12 هزار و 941 میلیارد ریال و اشتغال یک هزار و 125 نفر پیش بینی شده است.

دلق پوش همچنین به فعال سازی واحدهای صنعتی راکد در سال گذشته نیز اشاره و بیان کرد: در مجموع 65 واحد صنعتی در سال گذشته به چرخه تولید بازگشته است که 15 واحد مربوط به خارج از شهرکهای صنعتی و 50 واخد نیز در داخل شهرکهای صنعتی بوده است.

وی همچنین برگزاری جلسات رونق تولید به منظور معرفی طرح های صنعتی به بانک های عامل، برسی و صدور 52 مورد معافیت گمرکی ماشین آلات برای واحدهای صنعتی، جایگزینی واردات و صرفه جویی ارزی به میزان 48 میلیون دلار را ازجمله اقدات انجام شده دیگر در این بخش عنوان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha