کد خبر: ناایمن‌ترین-ساختمان‌ها-مربوط-به-کدا
۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۰۳
ناایمن‌ترین ساختمان‌ها مربوط به کدام کاربری است؟

زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری سلامت با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده برای شناسایی ساختمان‌های ناایمن شهر تهران، اظهار داشت: بخشی از ساختمان‌های شهر تهران با کاربری‌های مختلفی مانند خدماتی، درمانی، فرهنگی، تجاری، اداری، آموزشی و انواع کاربری‌ها ناایمن هستند اما درجه ناایمنی آنها با هم متفاوت است.

وی افزود: برخی از ساختمان به دلیل شدت ناایمنی پر خطر و ضریب ریسک بسیار بالایی دارند به همین دلیل حتما باید رفع خطر و ایمن‌سازی روی آنها انجام شود چرا که هر لحظه احتمال رخ دادن حادثه در این ساختمان‌ها وجود دارد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: ساختمان‌های ناایمن در طبقه بندی با هم متفاوت هستند و برخی از این ساختمان‌ها ضریب ریسک کمتری نسبت به دیگر ساختمان‌ها دارند.

نوری با بیان اینکه بخشی از ساختمان‌های ناایمن در شهر تهران در بافت فرسوده واقع شده‌اند، گفت: تعدادی از ساختمان‌ها به دلیل ریزدانگی، نفوذناپذیری و ناپایداری از استحکام لازم برخوردار نیستند و در مقابل مخاطرات، ضریب ریسک بالایی دارند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: تعدادی از ساختمان‌های شهر تهران هم به دلیل عدم رعایت استانداردها از ایمنی لازم برخوردار نیستند به همین دلیل مالکان و ذینفعان باید نسبت به ایمن سازی این ساختمان‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه هر ساختمانی ناایمنی باید توسط بهره‌برداران، ذینفعان و مالکان رفع خطر شوند، افزود: ایمنی ساختمان‌ها در شهر باید توسط مالکان و ذینفعان تامین شود چراکه در غیر این صورت می‌تواند با ایجاد خطر، جان و اموال افراد را تهدید کند.

نوری بیان داشت: اگر ساختمان‌های ناایمن شهر تهران ایمن سازی نشوند ضایعه جبران ناپذیری را برای افراد به همراه خواهد داشت.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه به طور کلی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران با شناسایی ساختمان‌های ناایمن اخطار و دستورالعمل نهایی را به این ساختمان‌ها ابلاغ می‌کند، تصریح کرد: همچنین این سازمان با نظارت مستمر نسبت به اجرای ایمن سازی این ساختمان‌ها توسط ذینفعان اقدام می‌کند.

وی اضافه کرد: اگر ذینفعان نسبت به ایمنی ساختمان خود اقدام نکنند این موضوع به مراجع قضایی منعکس می‌شود و آنها نسبت به پلمپ، تعطیلی و یا ادامه فعالیت این ساختمان‌ها تصمیمگیری و حکم صادر می‌کنند.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha