کد خبر: نباید-متوسل-به-ملک-فروشی-می‌شدیم
۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۵۱
نباید متوسل به ملک فروشی می‌شدیم!

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت و به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران الهام فخاری عضو شورای شهر تهران در جریان دویست و شصت و ششمین جلسه شورا پس از استماع سخنان شهردار تهران با طرح پرسش هایی مطرح کرد: چطور می‌توان گفت بودجه اجتماعی‌تر شده و در مقایسه با  کدام بودجه اجتماعی تر شده است زمانی که برخی از سرفصل های این حوزه به وضوح حذف شده است؟ این بودجه نسبت به چه چیزی و چه زمانی اجتماعی تر شده است؟ آیا روند بودجه در چندسال اخیر به سمت اجتماعی تر شدن و فرهنگی تر شدن بوده است؟

فخاری ادامه داد: نکته دوم این است که چه راه درآمدی پایداری به روش‌های درآمدی شهرداری افزوده شده است. بلاخره این بخشی از محورهای برنامه سوم شهری تهران بوده است و شعار و تاکید اعضای شورای شهر این است و باید پرسید چه روش درآمدی پایداری به روشهای درآمدی شهری افزوده شده است. به نظر می رسد هیچ تغییری اتفاق نیافتاده است چرا اگر تغییری در روشهای درآمدی وجود داشت باید در بودجه پیشنهادی خود را نشان می داد.

فخاری افزود: مساله دیگر ملک فروشی و تبدیل پول به هزینه های جاری است نه تبدیل به ملک و سرمایه دیگر. بر چه اساس و منطقی این کار صورت گرفته است؟ اگر روش‌های درآمدی پایدار جایگزین می‌شد، نباید متوسل به ملک فروشی می‌شدیم.

بیشترین آسیب از کرونا متوجه اقتصاد هنری است

الهام فخاری در خصوص یک فوریت طرح «بهبود فضای عمومی کسب و کارهای فرهنگی و هنری شهری تهران» گفت: در سالهای گذشته تعداد گالریها و مکانهای فرهنگی رشد چشمگیری داشتهاند. به گونه ای که هویت مناطق وابسته به این مراکز فرهنگی و هنری شده است.

وی با بیان اینکه بازگشت کارکردهای فرهنگی و هنری به مراکز شهر تهران در این سالها از مسائلی همچون شبمردگی و ناامنی در شب هنگام کاسته است ادامه داد: این رخدادها با بازگشت هنرمندان به مراکز شهر ممکن شده است. اما با شیوع کرونا بسیاری از فعالیت های هنری با رکود مواجه شدند و در پی محدود شدن فعالیت‎ها، اقتصاد هنری ضربات بسیاری را متحمل شده است.

فخاری در ادامه گفت: طرح بهبود فضای عمومی کسب و کارهای فرهنگی و هنری شهری تهران، در پی درخواست این هنرمندان مبنی بر دشواری کسبوکارهای فرهنگی و هنری به دلیل استقرار در کاربری مسکونی و تعطیلی آنان در این خصوص تهیه شده است.

ناهید خداکرمی بعنوان مخالف گفت: در اینکه باید یک سری امکانات به اهالی هنر و فرهنگ اختصاص دهیم شکی نیست. اما این طرح فوریت ندارد چون ماهیت آن خارج از اختیارات شورا است و بهتر است بیشتر بررسی شود.

اما حق شناس در مقام موافق گفت: وضعیت اهالی فرهنگ نامناسب است و توجهی به جایگاه ایشان نمیشود و این رویکردی است که مسئولین در تمام این سالها داشته اند. این پیشنهاد خارقالعادهای نیست. اینکه این دوستان طی فرصت بتوانند شغل و حرفه خود را احیا کنند. اگر نه داشتن یک کارگاه نقاشی با هنر گرافیک آسیبی ایجاد نمی‌کنند. این طرح می‌تواند دستاورد این دوره از شورا باشد.

محمد سالاری نیز با بیان اینکه با فوریت طرح مذکور موافق است گفت: اما معتقدم باید در ماده واحده آن تغییراتی ایجاد شود. شورا درحال انجام تصمیمی است که از اختیارات آن نیست.

اما جوادی یگانه معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری بعنوان نماینده شهرداری در موافقت با فوریت طرح گفت: یکی از بیشترین اقشاری که از کرونا آسیب دیدند، اهالی هنر هستند و خوشبختانه شورای پنجم به این امر توجه دارد. مسئله بعدی اینست که بعید است مزاحمت یک کارگاه نقاشی و... بیشتر از فعالیت های پزشکی در واحد‌های مسکونی باشد.

در پایان یک فوریت طرح به رای گذاشته شد و با ۱۷ رای موافق به تصویب رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha