کد خبر: نکیسا-امیدوارم-در-سال-جدید-پرسپولیس-و-ا
۱۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۱۸
به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت نیما نکیسا از آن دست فوتبالیست هایی است که دغدغه های متفاوتی دارد. او در سال های اخیر در عرصه مدیریت و آسیب‌شناسی ورزشی تحصیل کرده و نگاه متفاوتی به فوتبال دارد. فوتبال را در سالی که گذشت چطور دیدید؟

طی یک سال گذشته فوتبال هم مثل تمام مقوله های دیگر تحت تاثیر کرونا بود. اشاعه ویروس کرونا جذب اسپانسر و حضور تماشاگران در ورزشگاه ها را تحت تاثیر داد. در این بین بازیکنان هم با آسیب های زیادی بعد از بازگشت از قرنطینه های طولانی مواجه شدند و در کل کرونا که تمام دنیا و فوتبال را درگیر کرده در این بین لطمات اقتصادی زیادی هم به فوتبال وارد کرد. بسیاری از بازیکنان بعد از پایان دوران قرنطینه به این دلیل که به مدت طولانی حرفه ای ورزش نکرده بودند با مصدومیت های زیادی درگیر شدند و همین موضوع هزینه های مالی زیادی را هم موجب شد.

پرسپولیس چطور؟

پرسپولیس همواره تیمی قابل احترام است. متاسفانه این باشگاه و استقلال که بزرگترین تیم های فوتبال ایران هستند همواره با مشکلات مدیریتی مواجه بودند. میراث مدیران قبلی بدهی های فراوان برای ۲ باشگاه است. متاسفانه چون مدیریت باشگاهی در فوتبال ایران بسیار کوتاه است و مدیران امنیت شغلی ندارند به دنبال خریدهایی برای نتیجه گیری های مقطعی هستند که نتیجه آن می شود بسته شدن های مکرر پنجره نقل و انتقالات و پول های زیادی که برای باز کردن این پنجره ها هزینه شد. امیدوار بودیم که در سال ۹۹ پرسپولیس و استقلال از شکل تیم های دولتی بیرون بیایند و خصوصی کنیم که متاسفانه هنوز به سرانجام نرسیده و امیدواریم در سال ۱۴۰۰ عملی شود.

پرسپولیس در سال ۹۹ برای دومین سال نایب قهرمان شد. تیمی که با ۱۵ بازیکن راهی سرزمین های دیگر می شود تا یک جایی پیشرفت می کند و از آن جلوتر نمی رود. بالاخره بحث امکانات و آرامشی که برای بازیکنان فراهم است اهمیت زیادی دارد. شرق آسیا سالهاست خودش را از آسیا جدا کرده خصوصا در عرصه باشگاهی اما پرسپولیس نتایج خیره کننده ای گرفت و امیدوارم که اتفاقات بهتری برای همه باشگاه های ایرانی بیفتد.

یک تبریک ویژه هم باید به محمدرضا ساکت و باشگاه سپاهان بگویم که به سرمربی جوانی مثل محرم نویدکیا اعتماد کردند و نتایج مقطعی را مدنظر قرار ندادند. الان هم می بینیم که نویدکیا چقدر عملکرد خوبی دارد و اتفاقات خوبی را برای سپاهان رقم زده است.

برخی باشگاه ها ولی با وجود ریخت و پاش های مالی کلان نتوانستند فضای امنی برای بازیکنان و مربیان خود به وجود بیاورند چون مدیران آنها تفکر فوتبالی نداشته اند و امنیت به بازیکن و سرمربی ندادند.

یکی از اتفاقات مهم سال ۹۹ برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال بود.

انتخابات در شرایط بسیار خوبی برگزار شد. شان مجمع بالا بود و در نهایت با انتخاب هیات رییسه عزیزی خادم با اکثریت آرا انتخاب شد. من به انتخاب او خوشبین هستم چون با توجه به سبقه ای که در فضای فوتبالی داشته و مدیری جوان است می تواند اتفاقات فوتبالی خوبی را برای ما رقم بزند.

ولی تیم ملی در سالی که گذشت شرایط خوبی نداشت.

درست است اما من به صعود تیم ملی بسیار امیدوارم و اینکه خطری به نام ویلموتس گریبان ما ار گرفت و خدا خواست که زود از این بلا راحت شدیم. متاسفانه هنوز قراردادی که با ویلموتس بسته شد از طرف برخی اعضای هیات رئیسه قبلی مورد حمایت است در صورتی که فدراسیون فوتبال ضرر زیادی را متحمل شد تنها به این دلیل که افرادی که مسئول بستن این قرارداد بودند به معنی کلمات هم دقت نکردند! الان هم پرداخت قرارداد ویلموتس چالشی جدی برای فدراسیون فوتبال است که باید علاوه بر ساپورت مالی تیم های ملی از پس این مشکل بزرگ بربیاید و عزیزی خادم روزهای سختی را پیش رو خواهد داشت که امیدوارم بتواند با موفقیت از سدهای سخت عبور کند.

اتفاقات خوب و بد فوتبالی در سال ۹۹ را چطور دیدید؟

برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال به بهترین شکل ممکن اتفاق بسیار خوبی بود اما اتفاق بد در رابطه با تیم ملی جوانان و در مجموع تیم های پایه رخ داده که ثبات ندارند. این که هنوز فوتبال پایه هیچ ایدئولوژی ای پشت سرش نیست و برنامه خاضی وجود ندارد اصلا خوشایند نیست. امیدوارم با حضور ماجدی و این که خودش فوتبالی است به سرانجام برسیم. البته از دست دادن مهرداد میناوند و علی انصاریان عزیز هم اتفاق بسیار ناگوار و تلخی بود که همه مردم ایران را غمگین کرد.

خیلی‌ها از سال ۹۹ به عنوان سالی اسفبار یاد می کنند. نظر شما چیست؟

ببینید هیچ سال یا هیچ روزی که خداوند آفریده نمی تواند بد باشد بلکه این رفتار و کردار انسان ها است که روزها و سال ها را بد می کند. ما انسان ها به طبیعت بد کردیم و از طبیعت مراقبت نکردیم و آب های جاری در دنیا را آلوده کردیم و جنگل ها و مراتع را آلوده کردیم. چرخه اکوسیستم را مختل کردیم و کار به جایی رسید که طبیعت از دست ما به خدا شکایت کرد. روزهای خداوند آفریده شدند و خلق شدند برای خدمت به اشرف مخلوقات. ما هستیم که با تفکرات اشتباه و آلودگی های رفتاری سال ها را سخت می کنیم چون بد می خواهیم بدی ها به خودمان برمی گردد. از طرف دیگر بهداشت جسمی و روحی ما رعایت نمی شود. با این حال آرزوی سلامتی و طول عمر برای همه مردم دارم و امیدوارم بهترین اتفاقات برای مردم عزیز رخ دهد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha