کد خبر: واردات-بیش-از-۹۰-درصد-غلات-کشور-از-مسیر
۲۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۴۳
واردات بیش از ۹۰ درصد غلات کشور از  بندر امام

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به ظرفیت بسیار بالای مجتمع بندری امام خمینی(ره) در زمینه تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری، گفت: در مجموع بیش از ۳۳ درصد کل مبادلات بازرگانی کشور از مسیر بنادر خوزستان انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عادل دریس با اشاره به طرح جامع بنادر بازرگانی کشور ( HPC) و اختصاصی کردن پایانه‌های بندری، اظهار داشت: روند سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه ترانزیت، صادرات و واردات کالاها در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) رو به افزایش است و احداث پایانه‌های بزرگ و متمرکز غلات و فرآورده‌های نفتی توسط بخش خصوصی آغاز شده است.

واردات بیش از ۹۰ درصد غلات کشور از مسیر بندر امام

وی ادامه داد: سالانه حدود ۹۰ درصد غلات که استراتژیک‌ترین کالای کشور به شمار می‌رود از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد کشور می‌شود و طی سه سال اخیر نزدیک به ۴ میلیون تن انواع فرآورده نفتی از طریق این بندر ترانزیت و موجب شده سهم منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) از ترانزیت بنادر کشور از ۰.۵ درصد در سال ۸۵ به بیش از ۵۰ درصد برسد.

بالا بردن سطح کیفی ارائه خدمات در دستورکار

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به حجم عملیات صورت گرفته در بنادر استان خوزستان به ویژه منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، عنوان کرد: توجه کردن به بخش تجهیزات و بالا بردن سطح کیفی ارائه خدمات سرلوحه کار مدیران این بنادر بوده به نحوی که با تخصصی کردن پایانه‌های تخلیه و بارگیری انواع کالا، آنها را به انواع تجهیزات پیشرفته تخلیه و بارگیری کالا مجهز کرده و روند افزایش بهره وری و راندمان کار، نشان از این امر دارد.

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های بنادر خوزستان

دریس با بیان اینکه بنادر استان خوزستان سالانه بیش از ۳۳ درصد کل مبادلات بازرگانی کشور را به خود اختصاص می‌دهند، گفت: در واقع این میزان تنها با بهره‌گیری از ۵۰ درصد ظرفیت بالقوه این بنادر انجام می‌پذیرد.

وی با تاکید بر اینکه بنادر استان خوزستان به ویژه منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) ظرفیت های بسیار بالایی در زمینه تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری دارد، اظهار داشت: در صورت پرداختن به این موضوع در سطح کلان، می‌توان از این پتانسیل‌ها به نحو مطلوب بهره برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha