کد خبر: واکسیناسیون-سد-دفاعی-برای-مادران-بارد
۲۶ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۳۹

متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان اینکه عدم تزریق واکسن کرونا برای مادر و جنین خطرناک است گفت: با توجه به شیوع سویه جدید اومیکرون، دریافت واکسن برای مادران باردار به شدت توصیه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت در فارس ، دکتر فریبا کشاورزی افزود: خانم های باردار در شدت معرض بیشتری از بیماری قرار دارند و عدم واکسیناسیون می تواند برای مادر و جنین بسیار خطرناک باشد. یکی از بهترین راه های پیشگیری از کرونا، تزریق واکسن است.

متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم بیان کرد: طبق مطالعات انجام شده، واکسن هایی که سویه میکروب در آنان نیست، برای خانم های باردار ایمن در نظر گرفته شده و عوارضی برای بارداران ایجاد نکرده و واکسن سینوفارم در تمام طول بارداری مناسب و ایمن است.

به گفته وی اگر کسی قبل از بارداری دز اول واکسن سینوفارم دریافت کرده و اکنون باردار باشد، حتماً باید به فاصله ۲۸ روز از دز اول، دز دوم واکسن را تزریق کند و اگر دز اول، واکسن آسترازنکا دریافت کرده است باید ۲ ماه بعد برای دریافت دز دوم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کند.

وی در ادامه گفت: اگر از این زمان گذشته و اقدامی به تزریق دوز دوم واکسن نشده است حتما در سریع ترین زمان ممکن برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم با تاکید بر اینکه تزریق واکسن هیچگونه ضرری ندارد، تصریح‌ کرد: همچنین حتما به افرادی که دز اول و دوم‌ دریافت کرده اند، توصیه می شود که دز یادآور (سوم) را انجام دهند.

وی ضمن دعوت از تمام مادران باردار برای انجام واکسیناسیون علیه بیماری کرونا، خاطر نشان کرد: خانم‌هایی که بیماری‌ زمینه‌ای، کلیوی، کبدی دیابت، بیماری‌های ساختاری (مانند نقص کلیه ها یا هر عضو دیگر) دارند و خانم‌های با اضافه وزن بالا و افرادی که IVF هستند، قطعا در معرض خطر بیشتر در برابر بیماری کرونا قرار دارند و جزء گروه‌های پرخطر محسوب می‌شوند. لازم است حتماً واکسیناسیون را جدی بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha